Hoe kun je dit een ultieme VIP reis noemen. Het Lucas Film gedeelte is wellicht leuk, maar van de parken zie je vrijwel niks. In Anaheim is er welgeteld 1 hele dag ingepland voor parkbezoek buiten de twee eindshows op de eerste twee dagen. In Tokyo heb je ook weer 1 VIP dag voor beide parken. Optioneel zou je 2 dagen extra kunnen besteden, maar zo te lezen zonder enige voordelen. Maar je kunt ook wat van Tokyo bekijken. Waarom zou je bij de ultieme Disney VIP reis tijd opofferen voor non Disney zaken?
Vervolgens heb je twee dagen voor Shanghai inclusief de reis Tokyo - Shanghai. Datzelfde geldt voor Hong Kong ook weer inclusief de reis tussen de twee parken. Daarna verlies je 3 kostbare Disney dagen omdat de Taj Mahal en de piramides op het programma staan. Dingen die vast op een hoop bucketlists zouden staan, maar niet iets voor een ultieme Disney VIP reis.
Dan heb je 3 dagen voor Disneyland Parijs, waarin je ook weer de optie hebt om de tijd te besteden in Parijs. Inmiddels zitten we dan op dag 20 en staat de vlucht naar Orlando op het programma om af te sluiten met 3 dagen Disney World.
In nog geen 109.995 jaar dat ik ik voor dat bedrag door alle Disney parken zou willen rushen, want zoals hierboven al staat, wat heb je dan eigenlijk gezien en beleefd. Een belangrijk onderdeel is kennelijk de privé tour door de Lucasfilm campus, maar dan vraag ik me af waarom een verblijf in het Star Wars hotel geen onderdeel van deze reis is.
Ik weet zeker dat je voor dat bedrag een veel betere Disney VIP wereldreis zou kunnen maken. Voor dat bedrag moet het mogelijk zijn om alle parken meerdere dagen te doen inclusief verblijf in de duurdere hotels en de genoemde vip tours (die volgens mij voor iedereen te boeken zijn). En dan blijft er nog genoeg geld over voor een verblijf in dat Star Wars hotel en iedere beschikbare cruise.