Toverland vraagt vergunning aan voor 4 nieuwe attracties
Het voelt niet logisch om eerst de camping permanent te maken en uit te breiden met wat huisjes en dan snel daarna een hotel neer te zetten. Dan is er meer verblijfscapaciteit dan nodig is. En daar is het park voor mijn gevoel nog steeds niet dagvullend genoeg voor. Een paar grote familie-attracties zouden dat veranderen, maar voor die er staan ben je 10 jaar verder.
- Bijgewerkt
Progress Het voelt niet logisch om eerst de camping permanent te maken en uit te breiden met wat huisjes en dan snel daarna een hotel neer te zetten.
Hier ben ik het mee eens.
Progress En daar is het park voor mijn gevoel nog steeds niet dagvullend genoeg voor.
Hier dan weer niet. Afgelopen 2 jaar op de camping gestaan en -als jong gezin- eigenlijk aan 2 dagen park nog wel te weinig gehad. Je doet best veel herhaalattracties. Maar ik onderschrijf wel dat attracties voor de gehele familie wel nodig zijn en nog missen.
Daarnaast denk ik dat we wat betreft overnachting bij een pretpark wat vaker andersom moeten gaan denken;
een overnachtingsmogelijkheid bij een park moet je niet plaatsen omdat je één dag in het park niet redt. Ik denk dat voor veel gezinnen het ook heel interessant is dat je ergens kan overnachten, waar toevallig een pretpark naast ligt waardoor je een doel hebt een weekend weg te kunnen. En ik denk dat Toverland hier afgelopen 2 jaar goed op ingesprongen is met de camping. Je trekt ook publiek van verder die anders voor enkel dat pretpark niet zo ver zouden rijden.
De populariteit van overnachtingen bij de vele parken die dit zijn gaan doen afgelopen jaren, is echt niet alleen omdat die parken niet meer in 1 dag te doen zijn. Meer dat ze als totaalbestemming voor een weekend weg voor veel meer mensen interessant zijn geworden.
Daarom denk ik best dat je naast de camping ook voor het luxere segment een hotel kan openen. Ik zie dat alleen niet zo snel op korte termijn gebeuren, vanuit financieel oogpunt.
Zelf ben ik een grote fan, en ik heb niet eens kinderen, om in de buurt van een pretpark te slapen. En al zeker wanneer er een tof thema of sfeer aan te pas komt Dagvullend of niet, het geeft een heel ander gevoel en schwung aan je bezoek. Alles op het gemak, even terug naar je accomodatie, keer uitgebreider eten...
Zeker voor gezinnen is dit een meerwaarde, aangezien (als ik naar mijn familie kijk) vaker opteren allerlei weekendjes te doen in die stijl omdat echt grote vakanties niet altijd financieel lukken. Én met kinderen verloopt je dag sowiso op het tempo van the kids
Moest ik mogen kiezen, zou ik eerst investeren in slaapaccomodaties bij Avalon. Prachtige sfeer en zicht, mogelijkheid zoals Phantasialand extra ride time te hebben in die zone en je hebt de flaming feather waar je ontbijt kan serveren
- Bijgewerkt
Phantasialand is in een dag te doen, Tripsdrill is in een dag te doen, Duinrell is in een dag te doen, Slagharen is in een dag te doen, Drouwenerzand is in een dag te doen, Plopsaland is in een dag te doen.
Toch allemaal succesvolle parken met accommodaties.
Als je in een hotel slaapt kun je alles wat relaxter doen dan als daggast. Je gaat net wat uitgebreider eten, je hoeft na een lange dag lopen niet nog één, twee of drie uur in de auto te rijden. Het biedt ook extra comfort.
Daarnaast kunnen mensen het combineren met bijvoorbeeld Designer Outlet Roermond, de Kasteeltuinen van Arcen, FEC Sevenum, Mariapeel of bijvoorbeeld Mind Mystery.
Ik vind het ook erg snel hoor. Een hotel als ze ook al de camping naar een hoger niveau trekken, attracties toevoegen, attracties upgraden én een winterevenement toevoegen? Toch is er iets voor 'resort' aangevraagd in Avalon.
Wellicht kunnen ze met het Pop Up Summer Camp investeerders overtuigen dat er behoefte is aan accommodaties van Toverland zelf. Het hotel zit ook in een andere BV dan het attractiepark en een hotel krijgt makkelijker een lening dan een nieuwe attractie - van een hotel is het makkelijker om te tonen hoe het een lucratieve investering kan zijn omdat je direct omzet pakt bij bezetting.
- Bijgewerkt
Vergeet ook zeker niet de buitenlandse gast. Die wil toch liever in een hotel dan op een camping. Tegenwoordig zie je veel vaker Fransen en Engelsen in Toverland. Dat geeft ook aan dat zij het park ook steeds beter weten te vinden. Daarnaast is Toverland ook erg populair in Duitsland dus genoeg aantrekkelijke markten.
Een combinatie tussen een camping gericht op families en een hotel zou erg goed passen. De termijn waarop is aan Toverland, maar we hebben in het verleden vaker gezien dat ze keuzes durfden te maken welke een ander misschien nooit had gedaan. Dat zal hier denk ik niet anders zijn.
Wat voor overnachting ook heel belangrijk is, is simpelweg het trekken van zakelijk publiek. Het verhuren van vergaderzaal met overnachting en toegang tot het park, vaak nog met diner arrangement. Dat volk besteed vaak niet meer dan een halve dag in het park, maar het brengt goed geld in het laatje.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2022-316874.html Iemand enig idee wat dit betekend?
- Bijgewerkt
Progress Het voelt niet logisch om eerst de camping permanent te maken en uit te breiden met wat huisjes en dan snel daarna een hotel neer te zetten. Dan is er meer verblijfscapaciteit dan nodig is. En daar is het park voor mijn gevoel nog steeds niet dagvullend genoeg voor. Een paar grote familie-attracties zouden dat veranderen, maar voor die er staan ben je 10 jaar verder.
Ik denk dat we sowieso niet op hele korte termijn een hotel te hoeven verwachten.
Toverland wilde altijd verblijf kunnen bieden (logisch), maar de gemeente duwde ze naar mijn idee richting een hotel, er was/is namelijk lokaal beleid dat nieuwe verblijfsaccommodaties in de regio wat moesten toevoegen in het regionale aanbod.
En met een mega camping met huisjes en 2 centerparcs parken leek het voor mij dat Toverland een hotel kant werd opgeduwd, terwijl met de popup camping t bestaansrecht van een eigen camping bewezen is.
Mullie Als ik even doortel en de termijn doorbereken bij een reguliere procedure dan zou de gemeente uiterlijk begin september een besluit moeten nemen op de vergunning
In principe heeft de gemeente al een besluit genomen (en de vergunning verleend), het gaat echter om inzage en bezwaartermijnen die nog lopen.
- Bijgewerkt
Tvlfan Dat zou normaal wel moeten zou ik denken, het besluit is volgens de info genomen
Besluitgegevens
De besluitdatum:8 juli 2022
De startdatum inzagetermijn:9 juli 2022
De startdatum bezwaartermijn:9 juli 2022
De startdatum beroeptermijn:9 juli 2022
De besluitstatus:besloten
Het enige wat ik niet weet in hoeverre je belanghebbende moet zijn om de info op te vragen, ik vermoed dat je daarom niet zomaar naar de gemeente kan gaan, maar kwalificeer je wel als belanghebbende kan je die info opvragen bij de gemeente.
Tonnie er staat bij kennisgeving termijnverlenging. Dus het lijkt mijn een verdagingsbesluit en nog geen besluit op de omgevingsvergunning.
Regulier heb je als gemeente standaard een 8 weken beslistermijn die je met 6 weken kan verlengen.
Als er daadwerkelijk een besluit is genomen kan je altijd de stukken inzien.
Vind het vreemd dat dat gedurende deze aanvraag nog niet gedaan is.
Dit weekend ben ik in Plopsaland de Panne en Pairi Daiza geweest, en in Plopsaland zag ik de Disc O Coaster, genaamd Grote Golf.
Dit is precies iets wat ik graag in de uitbreiding van Avalon zie, gethematiseerd in samenwerking met Universal Rocks.
Zie onderstaande foto en laat je fantasie eens gaan. Ik zou het persoonlijk een juiste toevoeging vinden, ook een Splash Battle attractie waar je op elkaar kunt schieten met een waterpistool lijkt me erg geschikt, ook al is het dan weer een waterattractie, maar dat is iets wat moet gebeuren in een gebied met mooie wateren, varen.
Vraag me dan alleen af hoe je dat in King Arthur stijl kan themen.
Koning Arthur was van die ronde tafel toch?
Timmmvs klopt. In dat opzicht zou een disk’o coaster thematiseren juist niet moeilijk zijn. Je zet een tafel op het grote blok in het midden en de gasten zitten eromheen als de ridders. Alleen een nadeel dat iedereen van de tafel afgedraaid zit…
- Bijgewerkt
The_Real_Infernape Maar dat is in het concept van het gebied niet logisch. Waarom zou de ronde tafel buiten staan en ronddraaien en heen en weer bewegen?
Het idee om iets met Arthur te doen vind ik wél sterk… dat is toch wel de ontbrekende persoon in het gebied nu.