Niek Als je ooit in het park geweest was, had je geweten dat ze hier op elke attractie een shitload aan theming gooien. Ik verwacht bij een nieuwe achtbaan en nieuw waterpark niet anders.
Eerlijk gezegd vond ik dat wel tegen vallen. De main street en de eerste drie attracties aan de linker kant zijn fantastisch afgewerkt. Je merkt goed dat het budget daarna op was.
Inmiddels heeft men wel al aardig wat theming aangebracht zoals oorspronkelijk bedoelt (vooral het kinder gedeelte rechtsachter was eerst gewoon een betonplaat, is nu best gezellig geworden). Maar het neemt niet weg dat er de rest van het park eigenlijk nooit af is geraakt. Theming die er is, is helaas van erg lage kwaliteit en valt daardoor inmiddels in veel gevallen uit elkaar.
Ik moet toegeven: Ik heb er respect voor dat Alfaparks (of whatever de eigenaar nu is) achteraf de theming nog verbeterd heeft (goede mentaliteit).. maar het zout me niets verbazen als men voor een waterpark inderdaad in eerste instantie kiest voor een goedkope oplossing met weinig thema, om dan later alsnog een thema aan te brengen.
Ik hoop ook oprecht dat dit park een groter succes gaat worden dan wat het tot nu toe is, in de hoop dat de ontbrekende theming nog toegevoegd gaat worden en enkele attracties die overduidelijk als goedkope opvuller geplaatst zijn, vervangen worden door kwalitatieve versies. Een waterpark zou daar goed bij kunnen helpen. Ook als het in eerste instantie goedkoop geplaatst wordt.
Denk aan het darkride gedeelte bij Shock dat nooit gerealiseerd is. De spinning coaster die als opvuller in de hal is geplaatst (nog niet eens een echt stationsgedeelte heeft, maar gewoon wat zwarte doeken). De freefall die 80% van de rit naar beneden takelt. De menhirs rondom het vliegende eiland.
Ik ben er overigens niet meer geweest na verlies van de IP's.. ben eigenlijk wel benieuwd wat er van Huntik geworden is. Vond dat een van de meest indrukwekkende shooters die ik ooit gedaan heb.