Afgelopen maart werd bekend dat Drouwenerzand bezig was om hun spookhuis op te knappen. Of ja, opknappen is eigenlijk een understatement. Het park behoudt het ritystseem van het oude kermis-spookhuis, maar heeft daar een vast gebouw omheen gebouwd en een compleet nieuwe verhaallijn omheen gebouwd. De nieuwe attractie heet Landhuys den Linden, genoemd naar de familie die het park beheert.
Nadat die informatie naar buiten gekomen was bleef het best wel stil rond het nieuwe spookhuis. Toevallig hadden @Zingo en ik het plan opgevat om gisteren een bingo-hunt-dagje in het noorden des lands te doen, en daarbij ook Drouwenerzand te bezoeken. Toen hebben we een mailtje naar het park gestuurd met de vraag of wij, als redacteuren van Dark Ride Database, misschien een kijkje mochten nemen bij de attractie in aanbouw. En toen kregen we als verrassing een mailtje terug waarin stond dat Landhuys den Linden inmiddels al open was ๐
Het park had dus nog geen aandacht besteed aan de opening, maar het nieuwe spookhuis draait sinds vorig weekend zijn rondjes voor de parkbezoekers. Omdat er nog niets over gecommuniceerd was hebben we ook nog nergens foto's of een onride van Landhuys den Linden kunnen vinden. Daar hebben we zelf natuurlijk verandering in gebracht ๐ Hieronder een paar foto's en de onride, meer foto's en een uitgebreide beschrijving van de attractie (en de ontwikkeling daarvan) zijn te vinden via de link.
En wat vonden we er zelf van? Nou ja, het park geeft al aan dat het eigenlijk nog niet af is en ze zelf nog aan het verbeteren en finetunen zijn. Dat is ook wel te merken. De attractie begint met een paar grote ruimtes wat ik op zich wel cool vind vanwege het landhuis-thema, maar die ruimtes zijn echt nog heel erg leeg. Daarbij moet de timing van een aantal effecten nog wat beter afgesteld worden. Wel vind ik het heel tof dat ze nu het spookhuis ook echt in een eenduidig thema willen gieten, in plaats van de standaard serie jumpscares die je meestal in zo'n attractie ziet.
https://darkridedatabase.com/landhuys-den-linden-now-open-to-visitors/