MagicMountain-23 Gaan we Untamed echt als een middensegment-achtbaan bestempelen? Veel internationale coasterfans zijn juist enthousiast over deze baan. Bovendien maakt het niet uit wat Amerikanen (of sommige Europeanen) vinden van achtbanen in Walibi
Context: Het ging over WERELD topper. dus dan maken Internationale fans wel degelijk uit, want dat zijn zo''n beetje de enigen die kunnen vergelijken. En ik noemde Untamed ook Specifiek in vergelijk met andere RMC banen.
Ik heb er ook letterlijk nog bij geschreven dat het voor EUROPA nog steeds hele goede banen zijn: Hier:
Coasterfrenzy Zeker: Voor Europa zijn dit nog steeds enorm goede banen.
Selectief lezen blijft toch een dingetje.
Natuurlijk.. maar met Kondaa om de hoek merk je toch dat een Goliath niet meer de "buzz" heeft die de baan ooit had.
R013 Wereldwijd? Jazeker. Europees? Zadra is toch echt een stuk beter.
Euh.. En Zadra is dan niet meer op de wereld??
Meint Als ik zo snel even kijk is minstens de helft en waarschijnlijk meer dan dat pretparkfans, en dan vooral jonge pretparkfans. De mensen met de meeste likes zijn bovendien Efteling- of Toverlandfans. Die hoef je niet al te serieus te nemen.
Dat is nu best goed research doen.. en een Walibi zal daar zeker ook zo ver kijken. Uiteindelijk mikt een park als Walibi ook niet op de Theming-Liefhebbers, al beseffen ze gelukkig wel dat ze wel iets aan theming moeten doen om een beetje de sfeer er in te houden.
QDude24 Qua bezoekersaantallen kan Walibi zeker niet meedoen in de Europese top.
Akkoord, maar dat hoeft niet persé iets te zeggen over de kwaliteit van de achtbanen. Bezoekers trekken zit hem in behoorlijk wat meer dingen dan alleen dat. Begint er al mee dat het park volstrekt niet Internationaal georienteerd is.
een paar jaar geleden kende in Nederland ook vrijwel niemand EP (buiten wij fans uiteraard), totdat het park zich daadwerkelijk ook op Nederlands publiek begon te richten.
Ik denk ook niet dat CdA Persé de drang heeft om parken zich internationaal te gaan laten richten. Op Parc Asterix na dan. Daarvoor liggen PA, WB en WH ook wel iets te dicht bij elkaar denk ik.
Quefox_ Kijk ik ben geen fan van Untamed, maar in de Coaster-Count poll van vorig jaar stond hij toch op plaats 10 van de beste stalen achtbanen ter wereld.
Goh, dan praat je wel over een poll die voor meer dan tweederde door Europeanen is ingevuld waarvan het grote gros nooit over de plas is geweest. Logisch dat Europese banen (in het algemeen) beter scoren dan banen buiten Europa. Ondanks dat ze er (als ik het goed begrijp) rekening mee proberen te houden, is er gewoon te weinig data voor bijvoorbeeld een baan als Hakugei om een goed beeld te kunnen krijgen.
Wat dat betreft zou je bijvoorbeeld moeten kunnen filteren om een selectie te krijgen van iedereen die zowel Untamed als (bijvoorbeeld) Hakugei gedaan heeft. Ik durf te wedden dat Hakugei dan tóch (veel) hoger komt, terwijl deze nu 10 plaatsen onder Untamed staat.
ThrillSeeker Hoe gaaf zou het zijn als thrill baan een begin zoals Twisted Timbers in Kings Dominion zou krijgen?
Als de simulatie die hier eerder gepost is klopt, dan word het min-of-meer zo'n first drop, maar dan tegelijkertijd nog met een interactie met de andere baan. Wat me wel echt héél vet lijkt eigenlijk.