Op zich zou ik de verwachtingen niet erg hoog leggen. Walibi heeft wel laten zien dat ze zeker leuke dingen kunnen doen, maar één zwaluw maakt natuurlijk nog geen zomer. En ik denk ook niet dat een thematische ervaring (zoals in WB off PAx) hun core-business is. Een kick-ass achtbaanrit bieden daarentegen is dat wél.
En op zich kan ik ze daar eerlijk gezegd geen ongelijk in geven. Het typische publiek van het park is toch wel het soort dat statistisch gezien meer vandalisme veroorzaakt. Waarom dan veel geld in theming (en dus het bijbehorende onderhoud voor het steeds weer fixen ervan) steken?
Daarnaast zullen ze het nooit kunnen winnen van een Efteling en nu ook Toverland.. terwijl ze juist in de hoek van Thrillrides het wél nog steeds kunnen winnen. Om eerlijk te zijn: met 10 achtbanen gaan ze het ook nog steeds niet redden (Ik ken een familiepark in Duitsland dat er al meer heeft), maar ze gaan er in elk geval de juiste richting mee op.
Betekent uiteraard niet dat ze niets voor kleintjes en tussen-categorie moeten bieden. Dat doet Six Flags bijvoorbeeld ook best goed.. maar de core-business op Thrill leggen lijkt me eerlijk gezegd geen slechte zet.