Leuke baantjes. Chill vond ik 'meer thrill' dan ik dacht, veel intenser, zeker geen standaard familie-baan, hangt ertussen. Thrill vond ik wel okay, Het duelleren maakt dat deze banen wel leuk zijn. Goede secundaire coasters, alleen kost het veel personeel om deze banen goed te laten draaien.
Zijn het goede raptors? Nee. Het zijn verreweg de zwakste 2 van de 6 die ik gedaan heb. Thrill heeft teveel inversies waardoor hij teveel energie aan het eind kwijt is. Met een looping minder, en een ander element zou hij een veel betere baan geweest.. En Chill voelt als een afgeknepen sportauto: Iets andere profilering bij de eerste drop en het zou een epische ejector-airtime-machine zijn geweest. Want afgezien van die eerste drop die (bewust) niet zo sterk is raken alle elementen wel, en houdt ie goede snelheid.
Bij geen van beiden heb ik het 'wat is hier nu gebeurd' gevoel dat ik wel bij de andere raptors had.
Wat ik zeer zorgwekkend vind, en ik hoop dat dit geen trend wordt: de afgelopen zondagen was Untamed dicht. En zaterdag draaide Untamed met 1 trein. i.p.v. twee. Personeelstekorten of kosten zullen wel de reden zijn. Voor 'de' reden waarom mensen naar Walibi komen vind ik dat onacceptabel. Untamed hoort altijd open te zijn en met 2 treinen te draaien.