nander Nog n vraagje uit interesse: Niek : passen er twee treinen in het station?
Hm, dat is een goeie. Ik vraag het me ten zeerste af. Het station is in elk geval niet zó lang dat er twee treinen al rijdend in het station passen. Stilstaand zou het misschien nét passen, maar zo gauw één van de twee in beweging is is dat volgens mij al niet meer onder het afdak van het station.
Mijn persoonlijke kritische meningen overigens:
- er wordt groen aangeplant, maar het is er nu nog wel één kale vlakte.
- de poort is in thema, de rest is eigenlijk niet meer dan een kleurtje.
- de houten golf als eerste ingang is tof, maar is ontzettend vergezocht en staat té solitair ad random als begeleiding langs het pad.
- er werd verteld over hoe de baan tussen andere achtbanen staat, en thematiseren dan bijna onmogelijk is, dus daarom is er voor een vaag water/natuur verhaal gekozen. Sorry, dat gaat er bij mij niet in.
- gebrek aan thema is vooral bij het station pijnlijk voelbaar. Het is echt een kale betonnen doos.
- de twee coasters zelf lijken me beiden fantastisch. Ze lijken op de video echter wat minder out of control en wat sierlijker overigens dan dat we van bijvoorbeeld Wonder Woman zien.
- blauw is voor de hele familie. Zo oogt 'ie echter nog niet, met dezelfde hoogte als groen, een behoorlijke first drop, en ook wat wilde elementen.
- ik moest mijn verbazing wel wat verbergen toen ik vroeg naar de capaciteit. Dat was het enige echte nieuwtje vond ik, de rest wisten we allemaal al wel. Op de factsheet staat bijvoorbeeld ook heel handig de capaciteit aangeduid als '8 personen per trein'. Maar de capaciteit per uur stond nergens. En zoals we in dit topic aan alle kanten al wel lezen: 400 pph per baan is wel even schrikken.
M'n conclusie naar aanleiding van de hardhat tour: er worden twee ontzettend toffe achtbanen neergezet, waar ik vreselijk benieuwd naar ben, maar op thema en capaciteit slaan ze de plank hier denk ik ernstig mis.