Anonaam Helemaal eens dat een goedkopere darkride een aanwinst zou zijn, wat echter denk ik nog een sterker idee is, is om van Merlin's quest met dat budget een volwaardige dark ride te maken.
Lijkt mij eigenlijk een vrij slecht idee: Merlin's Quest vertelt al een verhaal, het lijkt mij moeilijk om in die flow nog extra scenes toe te voegen zonder een zeer complex of raar verhaal te maken. Ook zou je dan een serieus stuk moeten bijbouwen op de vijver, wat er maar raar zal uitzien.
Daarnaast is het dan "geen nieuwe attractie" en dat zal altijd minder volk trekken.
Anonaam nog koste besparender maak hem helemaal donker zoals bij vogel rok met enkel spot op de draak,
In die ene hal is geen enkele verlichting aangebracht, alle verlichting die je daar krijgt is natuurlijk licht van aan het station + inval van buitenuit. Om dat redelijk te verduisteren moet je het grootste deel van de lifthill gaan afdekken wat vrij prijzig is. Om de lichtinval uit het station te krijgen moet je dan ook de remsectie goed overdekken (en daar is het, door een gebrek aan een hoger wordende hoek een stuk lastiger om te verduisteren). Een andere optie is dan om een automatische deur te zetten aan het station, maar door de snelheid waarmee de trein gaat, zal die te laat dicht gaan voor dat effect. Ik vond het altijd al spijtig hoeveel licht er in het station valt, maar helaas heb ik er ook geen makkelijk antwoord op hoe dat op te lossen...
Qua infills is er eigenlijk (zoals het is) vrij weinig ruimte om infills + wachtrij ervoor te realiseren, er zijn een paar plekken waar het kan, maar extreem veel plek ervoor is er nu ook niet. Maar het gebied heeft echt wel wat meer nodig dan wat er momenteel staat.
Maar ik sluit mij aan wat anderen al gezegd hebben: Merlin's Quest is een mooie set-up voor een darkride, maar het thema is overdone en met Port Laguna kunnen ze veel en veel meer.