Niek Nevz aar zo te zien krijgt deze ook nog een extra toffe feature dat de track richting de launch track gaat kantelen Yesss, in april (zie de post van QDude24 en die van Hjalmar ) is de track hier al voor aangekomen. Het is nog niet helemáál duidelijk wat de daadwerkelijke beweging gaat worden (of het alleen kantelen wordt of dat 'ie ook gaat stuiteren of droppen), maar ik vermoed alleen de kanteling.
Hjalmar Ik ben benieuwd hoe snel ze dit nu kunnen want ik vind die lift in Alton Towers bijzonder langzaam, met een park als dit, en met zulke bezoekers aantallen verwacht je wel een hoge capaciteit attractie.
Cornelius Hjalmar Hagrids heeft hem ook, maar dubbel uitgevoerd. Dit komt helemaal goed met de capaciteit hoor!
Markiewong Als de titel van de achtbaan daadwerkelijk ‘earthrise’ wordt klinkt de bungeelift wel logisch. Maar ik zou het idee van een teeter totter in combi met een launch ook wel heel tof vinden!
Niek Dat gebouw wordt echt huge, maar ben benieuwd hoe huge die wordt in vergelijking met de 'ouwe' Space Mountain.
MrRC Niek Dat gebouw wordt echt HUGE. Bizar. Ja, dat is wel duidelijk. Het zelfde heb je ook al in Mei verteld. Fijn dat ze het zo groot aanpakken.
Niek Oh sorry, ik had niet onthouden dat ik dat anderhalve maand geleden blijkbaar ook had getypt. Dank voor je herinnering. 💁🏼♂️
JorisR Was iemand al opgevallen dat de nieuwe Space Mountain echt HUGE wordt? Bouwupdate, met toelichting voor wie Japans verstaat en hier en daar pijltjes op nieuwe onderdelen.
Niek zo. veel. staal. Opening is in 2027, toch maar eens gaan nadenken over een trip die kant op over een jaar of 4 of 5. Wat moet dit een bizarre baan worden.
Hook Niek zo. veel. staal. Het moet natuurlijk aarbevingsbestendig zijn, maar dit is met recht een spaghettibowl coaster.
Coasterfrenzy Dat vond ik eigenlijk wel het mooie van Tokyo Disney.. Die doen toch wel een beetje hun eigen ding. In dat opzicht merk je wel dat het park niet van Disney zelf is, maar dat ze tóch alle kracht van Disney Zelf mee nemen in het park.
Taronco Die lifthill/launch doet me enorm denken aan onze SM. Wat tof dat dit een intamin baan wordt, dit moet dan haast wel de beste SM worden!
Nevz Taronco Het ziet er inderdaad uit als een launch, maar zo te zien krijgt deze ook nog een extra toffe feature dat de track richting de launch track gaat kantelen. Dit heeft inderdaad de potentie om de beste Space Mountain van de wereld te worden.