Zingo Er staat daar zoveel meuk, maar ik denk dat jullie de aanbouw (een backstage halletje / buffer tussen twee scenes) hebben gezien links achterin de scene. Deze is goed te zien op deze video met werkverlichting van Eftelwesley en heeft er altijd al gezeten.
Japio Wat ik me toch al tijden afvraag; bij de eerste scène, kastelenrijk, zweef je nog wel een stuk zonder platform onder of achter je. Waarom kan dat hier wel, en in de elfentuinen niet?
Dat heeft te maken met de manier van evacueren. Bij Kastelenrijk kan een deel van de ''rotsen'' naar de voertuigen toe rijden, dat kan enkel omdat de vloer daar vlak is. Bij Wonderwoud had wellicht ook zoiets gerealiseerd kunnen worden maar daar is voor een liftconstructie gekozen. Helaas is dit platform (waarschijnlijk in verband met gewicht) niet diep / groot genoeg om de volledige oppervlakte onder de gondels te omvatten, dus is een deel statisch.
Terug naar de planeten: ziet er op het eerste gezicht prachtig uit! En vrijwel, zo niet volledig identiek aan de oude. Nu vraag ik me enkel nog af wat er waar is van dat gerucht over dat de planeten al eerder waren opgeleverd maar afgekeurd.