Michael Ik moet dat denk ik toch in het echt ervaren
Daarnaast kun je ook gewoon écht niets van de belichting zeggen op basis van foto's. Iet wat andere instellingen en het kan er al compleet anders uit zien. In de meeste gevallen zijn de vergelijk-foto's zelfs met compleet andere toestellen gemaakt.
De vergelijkfoto van het wonderwoud laat verschil in kleur zien. Dat is wat moeilijker te bereiken met een camera. Maar dat de foto links heel wat donkerder is dan de foto rechts kan echt gewoon een héél simpele instelling op de camera zijn.
Joris Ze hebben letterlijk "ties" erbij tussen gelast, waarna ze de oude hebben weggeslepen (lekker laten zitten zou ik zeggen?). Maar daar zal ook wel een idee achter zitten.
Ik kan me voorstellen dat als ze de oude crossties laten zitten het totaalgewicht toch te zwaar gaat worden.
Brabander Overigens ben ik het eens met bovenstaande reactie dat de wachtrij en opstap hal nog wel wat liefde mag krijgen om wat meer al in de wereld gezogen te worden.
Dat (tesamen met de wachtrij) is al jaren een pijnpunt van de attractie en een discussiepunt onder fans. Laten we inderdaad hopen dat de Efteling er iets mee doet. De huidige wachtruimte neemt dubbel zo veel ruimte in als normaal (omdat er steeds een rij wordt overgeslagen). Als dat structureel beter kan, kunnen er wellicht meerdere kleine ruimtes met kleinere slaloms worden gemaakt. Dat hoeft niet zo extreem te zijn als de café's van DVH waar je doorheen slingert, maar je kunt op die manier toch al een mooiere overgang maken van de echte wereld en de droomwereld.