Als ik voor mezelf spreek. Als Europa Park net over de grens ij Duitsland zou liggen op acceptabele afstand dan was een seizoenkaart een must-do voor mij. Het enigste pretpark waar ik zo'n pas van zou willen hebben.
Maar ligt het ook niet aan de persoon? Kijken we te kritisch? Niet verkeerd bedoeld, maar is het niet goed als het geen kwaliteit van Disney of Universal is? Of.moet een park met de grootte van Europa Park must-do's hebben? Is een Silver Star, Piraten en Voletarium te min voor sommigen? Ligt het niet aan de mens, zijn we niet te veeleisend.
Zelf woon ik vlakbij Toverland en de Efteling, maar nog geen seconde over nagedacht om een seizoenkaart te nemen. Begrijp me niet verkeerd, Efteling is top van Nederland vind ik, Toverland is leuk voor een dagje eens in de 2 jaar. Maar Europa Park geeft me een gevoel van lekker een paar dagen tot rust komen. Lekker rondslenteren en zou er het liefste wel 6 keer per jaar naartoe gaan, maar ja, de portemonnee... Nee, vind het wel goed zo. Geniet er elke keer als ik er ben, maar dat geldt voor zoveel pretparken.