Ik kan niet in de portemonnee van Stuckenbrock kijken en ze geven maar weinig redenen op voor hun beslissing, maar er zijn achterliggende redenen waarop ik zowel kan begrijpen dat de baan sluit, als het niet begrijp.
Ten eerste is het onzin dat er geen reserveonderdelen meer zouden zijn. Misschien voor de set-up waar ze nu mee draaien, maar Fort Fun en Hellendoorn hebben prima laten zien dat je met een investering, de baan nog jaren mee kan. Het is enkel de vraag of je het geld voor een dergelijke investering hebt of er aan wilt uitgeven. Een nieuwe trein kost echt veel geld, onderschat dat niet. Voor dat geld heb je zo een nieuwe redelijke flatride in je park. Daarnaast is het zo, dat je met een kleine investering meer misschien de baan compleet vervangt voor een nieuwe achtbaan. Als Stukenbrock besluit om de baan niet voor bedrag x op te knappen, maar besluit om voor bedrag x + y een nieuwe achtbaan te kopen, is dit een vrij wijs besluit. Wij zien de baan immers als een klassieke Vekoma, de gemiddelde park bezoeker ziet hem als oude meuk.
Ik heb alleen mijn vraagtekens bij het budget wat Stukenbrock heeft voor deze baan. Ik ben bang dat ze Flying Tiger niet gaan vervangen met een achtbaan, maar met één of meerere kleine attracties. Dan hadden ze beter het geld in een renovatie van de baan kunnen stoppen.
Jammer, want ik vind de Whirlwinds van Vekoma stiekem beter dan hun Tornado's.