The_Bullgod
De loods van Street Mission is eigenlijk niet zichtbaar vanuit het park, de achterzijde en het dak overigens wel vanuit Shambhala. De delen die zichtbaar zijn vanuit het park zijn als het ware beplakt met cartooneske geveltjes die op zich best een mooie backdrop vormen voor het Sesamstraat gebied en het aansluitende treinstation. Ik had dit gebied overigens liever op een totaal ander locatie gezien als "losse" 6e wereld in plaats van de huidige overlap met het Polynesia gebied maar dat is een andere discussie.
Als PortAventura voor deze nieuwe attractie weer samenwerkt met PGAV Destinations heb ik er best wel wat vertrouwen in dat dit project iedereen positief kan gaan verrassen. PGAV was sowieso betrokken bij de bouw van het park zelf, en ook bij veel van de uitbreidingen van de afgelopen jaren. Onder andere FerrariLand waarbij ik vooral de thematisatie van de "loods" midden in het park erg geslaagd vind. En uiteraard het volledige Gold River hotel complex met alle uitbreidingen. Persoonlijk vind ik de hoek waar op dit moment de bouwwerkzaamheden plaatsvinden het minst sfeervolle stukje van het park, je loopt hier bergaf en kijkt over de eentonige gebouwen met games eigenlijk de leegte in. Een tweede laag bebouwing hierachter kan het gevoel van een FarWest stadje erg versterken zoals het PortAventura hotel ook heeft gedaan in het Mediterrània gebied.
Aan de kolommen te zien lijkt het niet dat er nog een tussenvloer in het gebouw gaat komen, waarschijnlijk dus één grote hoge loods. Aan de losse vierkante kolom op bovenstaande foto's die midden op de bouwplaats staat zijn bijvoorbeeld geen bevestigingspunten te zien.
Vanwege het hoogteverschil moest ik meteen denken aan een Robo Coaster, past volgens mij in de uitspraak van uniek voor Europa, mits deze uitspraak van toepassing is op deze attractie. En door de verdiepte ligging van het gebouw kan je op de begane grond instappen, track ligt dan 4m lager. Het gebouw zelf is misschien wel wat aan de kleine kant.