Marco86 Ik verwacht dat het verrassingseffect hier is dat je onverwachts zijwaarts een drop maakt, en van het draaien dus zo min mogelijk merkt, dat zou de verrassing het grootste maken. Vraag is alleen in hoeverre de track links en rechts zichtbaar gaat zijn. Wellicht een soortgelijk effect als bij Expedition Everest, doodlopende verwrongen track voor je, en dan onverwachts een drop zijwaarts.
Gezien het zo'n beetje tegen de wand van de loods aan eindigt denk ik niet dat je veel moet gaan verwachten hier. Ruimte voor een vernielde track is er niet. Misschien een projectie?
Denkende in het thema zou gewoon een doodlopend stuk kunnen, waarbij dan auditief te horen is dat er gezocht wordt naar een geheime schakelaar. Die wordt gevonden, maar in plaats van dat de muur of poort voor je opent val je zijwaarts weg.
Als ik denk aan de diverse Mummie-Achtbanen zou ik een redelijk donkere scene verwachten zodat de track enigszins verborgen blijft. Al kan natuurlijk ook een opengaande poort aan beide kanten geïnstalleerd worden.
Wat ik overigens bedoelde met het merken van het draaien is dat het toch moeilijk is om dat perfect synchroon te houden. Kans bestaat dat je toch een soort trilling voelt van het draaien, maar een wat lomper effect zou me ook niet verbazen: Denk aan madhouses waarbij gondel en kamer synchroon gehouden worden in het begin van de rit. Dat werkt in het begin (of vlak na onderhoud) heel goed, maar al relatief snel merk je toch (kleine) afwijkingen. Nu is de techniek uiteraard al flink verbetert, dus ik verwacht wel dat het hier iets soepeler gaat.