Gelukkig zijn er geen gewonden gevallen en zijn alle gasten gecontroleerd op onderkoelingsverschijnselen. Ze hebben warm eten en drinken ontvangen en zijn naar mijn mening ruimschoots gecompenseerd door Toverland met vrijkaarten voor het park, een overnachting, knuffels en een warme trui.
Afgelopen vrijdag stond ik te kijken omdat ik graag het nieuwe ritprogramma wilde filmen. Tijdens het filmen schoot de attractie in storing, dit was erg lomp en luidruchtig. Hoewel we er toen om konden lachen, is het eigenlijk heel triest.
Laten we hopen dat Intamin voor de derde keer wel een oplossing kan vinden. Als park zou ik het niet meer zomaar toevertrouwen. Bovendien wil je dit niet nog een derde keer meemaken. Hoewel storingen willekeurig kunnen optreden, zou ik als Toverland zijnde de attractie na controle door Intamin toch uitvoerig testritten laten draaien met poppen, gedurende 1 of 2 uur aan een stuk op willekeurige momenten van de dag. Ze zijn binnenkort toch gesloten tot 10 februari.
In het ergste geval (lichtelijk overdreven) zou ik overwegen de attractie aan de vijverzijde tijdelijk leeg te houden. Voor de ontruiming was er een speciaal abseilteam aanwezig, afkomstig uit Eindhoven. Hoewel de afstand van Eindhoven naar Sevenum geen reis om de aarde is, is het toch iets wat je wilt voorkomen.
Kortom, de beste stuurlui staan aan wal, en we hebben er allemaal wel iets over te zeggen en hebben er onze mening over, maar zowel Intamin als Toverland hebben hier niet om gevraagd.