Ik ben toevallig komend weekend voor werk weer eens in San Diego. Heerlijke stad met veel leuke dingen om te zien. San Diego Zoo is de beste dierentuin die ik ooit bezocht heb, SeaWorld San Diego is de moeite waard, stop zeker in Belmont Park en 't Gaslamp Quarter in downtown is goed eten en drinken (Little Italy is ook leuk). Het is een mooie route langs de kust vanuit Los Angeles (met eventueel Legoland California ook nog dichtbij), niet te ver en je kunt er qua musea, parken, dierentuin en zoveel meer echt makkelijk twee of drie hele dagen vermaken.
Wat me 't meeste opvalt in je schema is dag 6 èn 7 èn 14 in Los Angeles. Ik ga heel eerlijk zijn: ik vind het een matige stad om te bezoeken en alle hoogtepunten die ik je aan zou raden kun je makkelijk in een dag zien, maximaal anderhalve dag. Rij Sunset Boulevard en zie het Hollywood-bord, ga naar het Getty Museum (gratis toegang en parkeren is goedkoop) voor het gaafste panorama van stad en zee (het museum is ook cool, maar wel traditionele kunst, maar 't gebouw ken je misschien uit Star Trek en over 't uitzicht kom ik nooit uitgepraat), spendeer niet meer dan een uur op Santa Monica Pier en eet Korean BBQ in K-town voor lunch of diner. Meer heb ik niet. Los Angeles vind ik een zielloze betonnen rotzooi waar ik me nog nooit lang vermaakt heb.
Ik zou eerder een dagtrip naar de Channel Islands National Park aanraden. De boten vertrekken vanuit Ventura aan Highway 1 en je ziet vaak walvissen, prachtige zee en te gekke eilanden voor de kust van LA. Dat is een unieke dagtrip op het water en Ventura is een leuk plaatsje. Hoe dan ook, schrap een van die drie dagen in Los Angeles en maak daar Legoland of de Channel Islands of een dagtrip naar Joshua Tree National Park of zo van.
Je moet ook gewoon die dagtrip naar een nationaal park vanuit Las Vegas doen hoor. Ik heb zowel Death Valley vanuit Los Angeles naar Las Vegas wel eens gedaan en was voor het donker in Vegas terwijl we de hoogtepunten in Death Valley (Zabriskie Point, Badwater Basin) gezien hadden. Ik heb ook al eens vanuit Las Vegas door 't Mojave National Preserve en door Joshua Tree National Park naar San Diego in een dag gedaan en ook dat was geen probleem. Zolang je maar vaak genoeg tankt, water meeneemt en zandwegen ontloopt zie je waanzinnig landschap. Zeker nu de Desperado in Primm dicht is zou ik honderd procent die extra uurtjes rijden om Death Valley of Joshua Tree te bezoeken. Allebei waanzinnige en unieke plekken op deze planeet.
Anyway, ik kom vrij veel voor werk in Southern California en als je meer vragen hebt, laat maar weten. 🙂