Ik heb hem afgelopen zondag kunnen uittesten. Zonder enige verwachtingen. Ik heb de hele ombouw van Indiana River ook maar halvelings gevolgd, bewust, om mijn verwachtingen ook laag te houden.
Maar jammer genoeg ben ik geen fan van de omvorming naar Terra Magma. Het geheel mist enorm veel sfeer en het uitvoerig gedecoreerde van Indiana is nu eigenlijk - naar mijn mening - verdwenen zonder dat er veel noemenswaardig in de plaats is gekomen. Het station is meer dan ooit een kale hal en de rit zelf gaat veel te snel om alles te kunnen zien of het verhaal te volgen. Op sommige plekken, zoals de wachtrij, het station en de rit zelf, oogt het goed allemaal goedkoop. Simpele platte schilderingen, mdf-platen met doek,...
Indiana River mag dan wel enkele serieuze ouderdomsverschijnselen hebben gehad, de sfeer in de attractie was wel goed en was ook de meest sfeervolle in Bobbejaanland. Met het budget dat men had voor Terra Magma had men IR genoeg aandacht kunnen geven om hem nog ettelijke jaren te kunnen laten meegaan. Zonde!