Ook ik deed vandaag Terra Magma.
Aangezien Bobbejaanland en zelfs medewerkers zeiden dat de attractie nog maar voor 75% klaar is, volgt hier een voorlopige recensie:
De buitenkant waar voor gevreesd werd, vond ik best netjes afgewerkt. Het scheepswrak en de geveltjes zijn leuk gedaan. De hal aan de buitenkant is geen hal meer. Heel fijn zo.
De wachtrij bleef onveranderd wat betreft de indeling. Het binnengedeelte van de wachtrij werd vormgegeven als een soort gangenstelsel. De balken tegen het plafond zijn leuk gedaan. Het plafond zelf... niets mee gedaan, dit zijn louter MDF-platen. Nu, ik ga ervanuit dat dit nog valt onder de resterende 25% verbeteringen die nog doorgevoerd moeten worden.
Op de muren werden rotsen geschilderd. Men probeerde een 3D-effect te creëren van watervallen en landschappen die zogenaamd op de achtergrond te zien zijn. Dat is echter compleet mislukt, heel jammer. Ze hadden die prints beter weggelaten en alleen rotsen geschilderd.
De scènes in de attractie zelf zijn oké. Wat ik jammer vond is dat de scènes die het meest gedecoreerd zijn, vlak na de afdalingen zijn waardoor je geen tijd hebt om ze te bekijken. Andersom, de scènes waarbij je traag vaart naar de volgende lifthill zijn daarentegen minder gedecoreerd.
Ik werd vooral uit de beleving getrokken omdat er niets gedaan was aan het plafond. Waar voorheen bij Indiana River de vaargeul hoofdzakelijk door een tunnel ging, is alles nu open aan de bovenkant.
De belichting afstellen en het plafond wegwerken
zal wellicht nog veel goed maken. Ik hoop later mijn mening te kunnen bijstellen. Voorlopig is het naar mijn mening geen upgrade aan de binnenkant. De buitenkant zeker wel.