In mijn ogen een compleet gemiste kans om de attractie volledig aan te pakken en het huidige thema verder door te voeren.
Meer zelfs, ik zie hier net mogelijkheden om themas elders in het park nog steviger door te trekken en meer cohesie te creeëren.
Ik zou er een verhaal bij verzinnen dat het een nieuwe expeditie is van Jasper Dubois (die ook bij The Forbidden Caves zit), waarbij er nu onderzoek gedaan wordt naar een verloren tempel in het oerwoud. De jungle is echter moeilijk betreedbaar en er is een klein pad vrijgemaakt richting een rivier, waar via geimproviseerde boten (boomstammen) er verder op onderzoek gegaan kan worden naar de tempel en de schatten die erin te vinden zijn.
Tijdens je tocht naar de tempel kom je dan schatten en gevaren tegen, waarbij je op het einde wegvlucht van het gevaar in de tempel.
Op zich heeft een Indiana River verder geen verhaal nodig, zorg er gewoon voor dat de individuele setpieces goed genoeg werken en dan komt dat sowieso in orde. Ik zou het Azteekse thema dan behouden, en mocht er inderdaad aan de buitenkant iets aangepast moeten worden, dan zou ik daar een stenenformatie van maken/een junglescene waarbij je onder een ontwortelde boom binnenloopt de loods in.
De nieuwe themas die voorop gesteld worden vind ik niet echt passend in het park, en het concept van Indiana River werkt op zich ook gewoon heel goed, heel die darkride strippen en opnieuw aankleden in hetzelfde (maar beter uitgevoerde thema) zou op zich al geweldig zijn.
Ik ben benieuwd...