Progress Niet geheel, Chapek heeft er bewust voor gekozen zich niet te bemoeien met de Don't say Gay bill. Zelfs toen het fout ging, en alle losse bedrijfsonderdelen (Pixar, Walt Disney Studios, Parks and Entertainment, Marvel) zich openlijk hiervoor wel een standpunt gingen aannemen, toen ging Chapek pas overboeg. Dat is 1, te laat, 2 heel jammer als je leidende rol hebt in de entertainment industrie.
Stiekem ben ik blij dat Disney nu zijn zetten heeft gemaakt en gewoon zegt wat ze denken. Nu ze de stap hebben gemaakt, onder de neus van de gehele district en Florida, kunnen ze openlijk zeggen wat ze denken zonder dat het modder gooien wordt tussen twee prominente individuen zonder basis. Het is duidelijk dat het bij Iger een snaar heeft geraakt, want zijn toon werd redelijk gepassioneerd en toch wel lichtelijk vel richting de vragen van shareholders. 17 biljoen, 13.000 nieuwe banen, nieuwe parken en hotels. Ik zou mij toch redelijk zorgen maken als Florida inwoner zijnde, want dat zijn allemaal centjes die weglopen in de belasting, als DeSantos daadwerkelijk alles doorvoert.