The_Bullgod Volgens mij heb je nu een te groot stuk omlijnt.
Van wat ik in het artikel lees, blijven het klimparcours en de tuin gewoon bestaan.

Dit zou denk ik ook een beetje gek uitzien met de vernieuwde Expedition Zork. Deze verblijfsaccomodatie zou dan achter de grote lifthill komen te liggen en pal naast de hal. Wat toch wel voor een sfeerbreuk zou zorgen lijkt me.

Wel enorm blij met dit nieuws. Denk dat ze hiermee een grote zet kunnen zetten naar de miljoen bezoekers per jaar. Tevens benieuwd wat ze neer kunnen zetten als ze de goede lijn van de afgelopen jaren doortrekken.

• NR92 vindt dit leuk.

Ik ben wel kritisch op de kwaliteit van het vakantiepark. Ik juich deze stap enorm toe, maar de bouwtijd lijkt erg kort. Seizoensstart 2023 lijkt het af te moeten zijn, terwijl de pop-up camping er nog tot midden oktober is. Dan is er een zeer korte bouwtijd, waardoor er weinig echt grote gebouwen lijken te komen.

broodje123 Seizoensstart 2023 lijkt het af te moeten zijn, terwijl de pop-up camping er nog tot midden oktober is.

Hoeveel tijd denk je nodig te hebben voor een permanent toiletgebouw en wat douches? De vakantiehuisjes staan binnen 2 tot 4 weken allemaal overeind. Dat zijn gewoon luxe tenten en die zijn allemaal zonder fundering.

Ik verwacht niet echt een sanitairgebouw etc, de luxe tenten (glamping) die in bijv. Drouwenerzand, Beekse Bergen en Molenwaard staan hebben allemaal eigen sanitair.
      Ik verwacht dat het parkeerterrein daar toch omgespit gaat worden en er meteen de hele rambam zoals riolering, elektra enz erin gooien.
      Bouwtijd van de accommodaties lijkt me niet heel lang en het zou me niet verbazen dat er al een deel klaar staan ergens in een flinke hal.

Maar supertof nieuws dit, ondanks de korte afstand van 20min, ga ik hier zeker een overnachting boeken zodra het mogelijk is.

@The_Bullgod dit klopt wel

Die komen te liggen op het huidige campingterrein - een oude parkeerplaats - en bij de Tovertuin, het buitengebied naast de overdekte themahal Land van Toos. Een klimparcours aan de rand van het gebied blijft staan,

Als je het mij vraagt idd een gekke plek, maar zoals ze al hebben laten zien kunnen ze er echt wel iets leuks van maken! Ook vind ik de tijd idd heel kort, miss dat ze de opening uitstellen naar het zomerseizoen volgend jaar? Super goed nieuws ik kijk ernaar uit!

Ben vooral benieuwd of het echt aan gaat slaan. Nederlanders houden van kamperen dus die komen wel, maar is dit ook aantrekkelijk genoeg voor de internationale gasten? Toverland is voor nu natuurlijk nog een park die je makkelijk in een dag kan doen.

Rick maar is dit ook aantrekkelijk genoeg voor de internationale gasten?

Het zou kunnen van niet, maar ik denk niet dat dat zo belangrijk is op dit moment. Je moet ergens beginnen met bouwen en vervolgens uitbreiden, uit het niets een echt hotel bouwen lijkt me ook een grote stap. Ik denk dat dit een goede tussenstap is om meer mensen te laten weten dat ze bestaan, de bekendheid in het buitenland volgt vanzelf bij een volgende stap

Ik denk dat een camping meer buitenlanders aanspreekt dat bijvoorbeeld de echte vakantiehuisjes van Bosrijk of Loon op Zand. Dat laatste is - wat ik begrijp - wel echt een typisch Nederlands ding om te doen. Terwijl een camping met luxere tenten iets is dat je overal ter wereld wel ziet.

mikeee Vanuit het auteursrecht is het niet toegestaan om volledige nieuwsberichten over te nemen van andere sites. Ik heb je post daarom aangepast. Probeer je in het vervolg te beperken tot enkele belangrijke quotes en zelf aan te vullen met eigen tekst 🙂

Het gerucht hing al een tijdje in de lucht na de 2 succesvolle edities van het Pop-up Summer Camp (en zolang Toverland zelf niks bevestigd blijft het dat natuurlijk ook) maar het klinkt alsof e.a. inmiddels in een wat verder stadium zou zijn. Een goede keuze wat mij betreft. De camping is een bewezen waarde en een goed startpunt voor vaste verblijfsaccommodaties bij Toverland 😃

• mikeee heeft hierop gereageerd.

Nou ja 'gerucht'. Het park heeft dit al 2 jaar verteld dat ze permanent wilden. Dus 'gerucht'.

Eftelflags Het park heeft dit al 2 jaar verteld dat ze permanent wilden.

Volgens mij hadden ze het toen over overwegen en nog altijd is er niks bevestigd dat er een permanente (infra)structuur opgezet gaat worden. Dus dan kan je toch prima van geruchten spreken?

Eftelflags Dat dacht ik dus ook. Volgens mij stond het oorspronkelijk zelfs op de planning voor 2022, maar is het nu doorgeschoven naar 2023. Helemaal prima natuurlijk. Maar er was blijkbaar nog geen aankondiging geweest. Een officiële bekendmaking vanuit Toverland zal vanzelf komen natuurlijk. 🙂

Nou ja, het park heeft het zovaak al gezegd. Dit is wat we willen. Dus misschien inderdaad nog geen 'officieel' bericht. Maar hele directie heeft dit echt wel meermaals al toegegeven. Dus ja, het is wat je het noemt. Maar goed.

Los van deze mini discussie; vind het een goede stap! Summercamp is serieus leuk.

Dit hing inderdaad al in de lucht. Als Toverland met "resorts" dezelfde groei kan halen als met het park dan zien we vast nog veel mooie dingen de komende jaren.

Dit moet een behoorlijke uitbreiding zijn wat betreft capaciteit en upgrade wat betreft concept. ik doe de aanname dat het anders niet rendabel zal zijn om allerlei infrastructuur aan te leggen en dit gebied te ontwikkelen. En mooi thematiseren zal vast ook niet goedkoop zijn. Maar wellicht zie ik dat helemaal verkeerd. Even afwachten tot het daadwerkelijk gerealiseerd wordt.

Rick maar is dit ook aantrekkelijk genoeg voor de internationale gasten? Toverland is voor nu natuurlijk nog een park die je makkelijk in een dag kan doen.

Dat was geloof ik een van de expliciete redenen waarom ze in eerste instantie een hotel als verblijfsaccomodatie wilden. Met name de voor hun belangrijke Duitse markt heeft kennelijk niet zoveel met vakantiehuisjes. Dit project moet je denk ik meer zien als verlengde van de al bewezen succesvolle pop-up Camping, want het hotel zou later ook nog moeten komen. Wat dat betreft zal het met de vraag wel goed moeten zitten.

Ik denk trouwens dat het type gast dat afkomt op een camping/glamping sowieso makkelijker vermaakt kan worden met extra activiteiten als marshmellows roosteren, troy/kletterparcours beklimmen, etc. Die mensen lijken me wat 'avontuurlijker' ingesteld dan de luxe-hotelgast.

• Tonnie heeft hierop gereageerd.
              • NR92 vindt dit leuk.

Het was absoluut een uitgesproken wens van het park om een permanentere verblijfslocatie op te zetten, maar lang was sprake van een hotel of vakantiepark aan de verre kant van 't water in Avalon. Ik ben dan ook (prettig?) verrast dat er nu gekozen is voor een concept dat klinkt als een luxere versie van de bestaande camping of misschien wel een combinatie van "vast en gast" kamperen in een Grieks thema. Dat past goed op de aangegeven plek, het is goed te integreren met de bestaande campingopties en de logistiek lijkt me niet zo ingewikkeld (denk: toegangsweg en parkeren) dan jezelf nu al de pas afsnijden aan de achterkant van het park. Als het aanslaat en altijd lekker vol zit kun je daarna altijd nog een hotel of iets nog groters ergens passen.

Demin Dat was geloof ik een van de expliciete redenen waarom ze in eerste instantie een hotel als verblijfsaccomodatie wilden.

Is dat zo? ik dacht altijd dat de "wens" komt omdat de gemeente lokaal alleen "verblijfsaccommodaties" wilde toestaan/vergunnen wanneer het iets nieuws toevoegt in de gemeente.
                En met 2 Centerparcs parken en een grote camping met ook huisjes (Schatberg) zou een bungalowpark of camping formeel niet veel toevoegen in de gemeente zijn ogen, terwijl een Hotel wel unieker is in het aanbod in de gemeente.

Toverland heeft met de popup camping denk ik wel aangetoond dat voor een deel van de gasten echt "bij het park" verblijven wel wat toevoegt en het dus wel wat toevoegt in het aanbod.

Tonnie Het is in die zin natuurlijk ook wel een strategische zet t.o.v. de concurrenten die je noemt. Slapen 'in' Toverland en genieten van wellicht nog meer voordelen zoals eerder toegang tot het park.

• Tonnie heeft hierop gereageerd.