De Efteling heeft heeft de afgelopen tijd stevig gewerkt aan zijn parkeerplaats. Er gaan zonnepanelen komen op parkeerplaatsen die voorheen als buffer gebruikt werd.
Echter, met de grootse werkzaamheden die nu plaats vinden bij en voor de ingang valt een stuk van de huidige parkeerplaats weg.
Vanochtend was ik een paar uurtjes in het park en terwijl de hoofdparkeerplaats nog maar half vol was vulde men eerst de zogenoemde vakken K, L en M.
Dit is inmiddels geasfalteerd en goed aangelegd maar ligt serieus ver weg van de ingang.
Op de terugweg heb ik het gemeten en kwam ik uit op 880 meter vanaf het moment dat ik het park verliet, tot aan m’n auto. Ruim 10 minuten lopen.
Ik kan me voorstellen dat dit voor veel mensen, maar vooral voor kinderen of ouderen een serieuze afstand is. Uiteraard loop je in het park meer, maar dit kan met tussenpozen en gebeurt sowieso in een sfeervollere omgeving waardoor het minder opvalt.
De positie van de parkeerplaats is een gegeven maar het lijkt mij geen gek idee dat de Efteling iets faciliteert waardoor deze afstand beperkt wordt. Een busje of treintje lijkt mij hiervoor een fijne oplossing.
Ben je het hiermee eens of zou je er niet op zitten te wachten?