Als ik heel kritisch ga zijn, was de bananenopdracht ergens wat saai. Alleen maar rennen en vragen beantwoorden, een beetje triviaal. Makkelijk te mollen ook, want bijvoorbeeld de Bert & Ernie vraag kun je goed of fout doen, je haalt het toch niet. De vraag waarom bananen krom zijn had ik ook met licht geantwoord, geen idee of dat een molactie is. Het is wellicht nog het terugkijken waard wie er steeds het foute antwoord opgooit. Yens zegt dat ook in zijn biecht.
De springopdracht was helemaal overbodig. Een sprong kost maximaal 1750,-. Dat hebben de meeste kandidaten er wel voor over denk ik. Ze gunden elkaar dat ook wel. Daarmee zijn de opdrachten voor pasvragen een beetje flauw dit seizoen, terwijl dat normaal een van de sterke punten van het programma was.
Dat de afvaller nu ook weer door fysiek ongemak moet vertrekken, en de test dus geen informatie verschaft, helpt ook niet mee om de spanning op te bouwen. Anke stond wel in mijn vizier, dus wat dat betreft is het 'fijn'. Voor nu denk ik dat Sven de mol is. Die veranderde namelijk van passief in actief, nadat de som toch al fout ging zijn. Dan hoef je niets meer tegen te houden, want het nummer wordt dan toch niet geraden. Die opdracht was wél weer heel tof gedaan.
De vooruitblik beloofd wel weer een goede dosis spanning en absurdiviteit!