Marvin Nouja, zelf deden ze ook aan spoileren. Ook al was het je op miraculeuze wijze gelukt om alle spoilers te vermijden. Als je vervolgens naar NPO Start ging, stond op de voorpagina al heel groot in beeld"De Mol stopt" met in de beschrijving van de aflevering: De mol stapt uit het spel, dus er moet gezocht worden naar een nieuwe mol.
Overigens was het niet alleen in Nederland dat het meteen gespoilerd werd. Ik zag het zondag avond al voorbij komen toen ik onwetend door Facebook aan het scrollen was, en er ineens bericht voorbijkwam van De Mol / Goplay zelf van de plottwist. die kwam in mijn tijdlijn voorbij omdat Arco erop had gereageerd (Bedankt @ArcovandenBroek 😆). Dus ook de Belgen hadden wat meer moeite kunnen doen om de berichtgeving meer spoilervriendelijk te houden.
Ik merkte dus nu wel dat ik die aflevering totaal anders keek, wetende wat de plottwist was. En dat vond ik echt enorm zonde. Als ik dit vooraf niet had geweten dan was dit echt veel harder binnengekomen als een shock.