Meint Ik ben 't grotendeels wel met je eens hoor, over meer landen. Van mij mag 't vooral iets minder Midden-Oosten, maar goeie circuits speelt voor mij ook een rol. Ik vind Bahrein best prima, maar Abu Dhabi doet me niets en Qatar is om te janken. Ik vind China echt een matige baan, maar Maleisië was weer te gek. Het is voor F1 natuurlijk afwegen waar het geld, de fans en de juiste circuits zitten. Er zijn niet zo heel veel geschikte tracks in Zuid-Amerika, een paar van die circuits in Azië waren zielloze Tilke-doolhofjes en ook in Europa zijn een paar klassieke tracks zowel financieel als qua faciliteiten niet aansprekend.
En ja, 13 procent van de races in de VS en 20 procent van de races in Noord-Amerika is best veel, maar er wonen in Noord-Amerika 500 miljoen mensen en Formule 1 is misschien wel de snelst groeiende televisiesport in de markt. De pak 'm beet 700 miljoen Europeanen hebben 11 races en dan tel ik Azerbaijan nog niet mee en Rusland hebben ze pas net geschrapt.
De sport is hier echt in vijf jaar van "huh, wat is F1?" naar petjes en merchandise in 't straatbeeld, aandacht op alle grote sportwebsites en alles live op de grootste sportzender van het land gegaan. Ik heb collega's die een jaar geleden nog nooit autosport hadden gekeken en op een regenachtige zondag Drive To Survive maar eens op hebben gezet... en die blijven nu thuis voor de races, luisteren podcasts over F1 en bellen mij tijdens de races om bij te praten of zodat ik ze pitstopstrategie kan uitleggen. We kunnen van het neppe drama van DTS vinden wat we willen, de show was een meesterzet.