Zover ik de berichten van een aantal begrijp is de grote kas het dierendeel (en hotelkamers) en wordt groen een kleinere kas met het zwembadddeel.
Daarmee kan rood niet voor een Lazy River zijn, wat ik begrijp uit een van de berichten hierboven gaat die Lazy River vanuit het kleinere zwembaddeel (Groen) de grote kas in welke zoals je ziet op de foto al grotendeels af is.
Ik moet zeggen dat ik het een wat ingewikkeld project vind als het gaat hoe het geheel verbonden wordt met het bestaande park. Als je het park via de nieuwe ingang betreed zie je links vooral de bouw van het (dus schijnbaar) zwembaddeel. En je passeert een gang richting dit deel wat een aparte ingang suggereert.
Nu is dit ook logisch voor het zwembaddeel wat een second gate wordt (?).
Maar omdat je vooral bouwwerkzaamheden ziet lijkt het geheel nog lang niet af. Dat de grotere kas erachter verder gevorderd is qua bouw is simpelweg amper zichtbaar.
Maar die grote kas zal denk ik wel gewoon verbonden worden met het park? Vanuit het Chinese deel? Hoe en waar was in mei in ieder geval niet zichtbaar en op bovenstaand foto’s vanuit Google ook niet.
Ik vond nog wel deze impressie in dit topic die het e.e.a. duidelijker maakt:

Ter oriëntatie; groen is de nieuwe ingang van Pairi Daiza, ik vermoed rood de ingang tot de kas vanuit het park zelf.
Het zwembaddeel is duidelijk zichtbaar rechts van de grote kas met erboven dus een buitenbad.
Frappant vind ik wel dat het zwembad zo geen enkele uitbreidingsmogelijkheden heeft…