Hjalmar Even voor de duidelijkheid: Het park is in het bezit van een tweede kas in het dorpje Brugelette waar de planten ondertussen al meer dan een jaar aan het groeien zijn. Ik weet niet hoe dat met de temperatuur zit enzo maar in de zomer moet zo'n kas toch relatief snel kunnen opwarmen? Ook komen er enorme hoeveelheden tropische vogels etc. het park al binnen, overduidelijk bedoeld voor de Sanctuary. Zo zitten er echt overal in de Tropicalia en Oasis kassen (de twee oudere kassen van de dierentuin) dieren zoals roulrouls, toerakos, tropische duivensoorten etc. Ik kan me zelfs voorstellen dat ze in de reptielenboot al zeer veel dieren verstopt houden! Zo hoorde ik al van zeldzame kameleons. En ook apensoorten zoals Drills zitten achter de schermen. En dan zijn er nog de dieren die zich al in het park bevinden en slechts gaan verhuizen, zoals de dwergnijlpaarden.
De foto's zijn ook wat misleidend. Het stuk dat je ziet dat al afgewerkt is (met die kasteelachtige decoratie) is het eigenlijke sanctuary gebouw. Als er een raam openstaat kan je zelfs al rotsen en planten binnen zien, en het project daar nadert dus de eindfase. Het gebouw dat je nog in ruwbouw ziet staan is het waterpark. Dat zal sowieso niet meer in 2025 opengaan idd. Ook de buizen op de oude parking zijn bedoeld voor dit waterpark.
Het enigste dat de opening van de sanctuary nog tegenhoudt is het feit dat er ergens een lek zit in het gebouw. Vanaf dat opgelost is schat ik nog een maand tot opening.