Is het buitengebied ook helemaal af als het bad opent op 28 november? Alle aandacht is tot nu toe volledig naar de binnenkant gegaan. Zou mij niets verbazen als het buitengebied in februari/maart verder wordt opgepakt. Met Kronasar, Rulantica, Piraten en Scandinavie was de werkdruk voor de bouw gigantisch hoog het afgelopen jaar met als gevolg dat Scandinavie en Snorri Touren al vertragingen hadden. Ik wil daarom nog een slag om de arm houden dat het buitengebied in een later stadium verder wordt gerealiseerd.
Verder vind ik de foto een flauwe vergelijking. Het concept ziet eruit als een zomerse dag, dit is een schemerfoto uit november. Die sfeersetting is op voorhand al anders. Ik verwacht dat het groen ook dit voorjaar nog wel gaat komen rondom de baan. Bomen kan je nou eenmaal niet het hele jaar zomaar planten. En getuige de rotsformatie die wel zichtbaar is heb ik er nog wel een beetje vertrouwen in dat ze nog aan de slag gaan de komende maanden. Het buitengebied dichtgooien in februari/maart en pas weer opengooien als Europapark weer opent lijkt mij nog wel aannemelijk.
Overigens de Nederlandse reclame spreekt wel over "duik onder in de wereld van Rulantica", dus dat hele verhaal dat dit een tentoonstelling is slaat imho gewoon nergens op
edit:
De website gebruikt ook nog steeds de concept art, waar op andere plekken wel echte foto's zijn verschenen. Dit voedt mijn vermoeden dat buiten nog niet klaar is wel meer: