Ben het met jullie allebei eens. Qua design mogen functies ook gewoon functies blijven. Een plafond mag dus prima een plafond blijven. Maar accepteer ook als ontwerper dat een plafond dan een plafond is en ga er geen thematisatie aan hangen die uit het niets ontstaat. Die pegels die er nu aan hangen hebben geen basis waar ze vandaan komen en dat is dan wel weer misplaatst in mijn ogen. Had er een constructie van gemaakt die vanuit de grond omhoog komt en weer zakt en het was prima geweest. Maar laten we wel wezen, dat is denk ik ook de stijl die EuropaPark al 45 jaar hanteert en zal blijven hanteren. Dan kunnen we mopperen over Duitse kitsch en middelmatigheid, maar dat is ook gewoon de charme van dit park.
Ook Rulantica heeft die charme gekregen omdat het nou eenmaal het DNA van de familie is. Overigens heb ik wel wat moeite met kritiek op Duitse Kitsch. Want ik vind dat echt een cultuur ding, want Duitsers lijken dit nou eenmaal wel mooi te vinden. Dan kunnen wij daar kritiek op hebben, maar smaak is nou eenmaal zeer persoonlijk.