NielsC Springbreak is voorbij maar toch staat er op sommige sites dat het de 2e week van april druk gaat zijn in de Universal parken. Heeft dit te maken met Easter(waar de amerikanen overigens geen vrij voor krijgen)?
Ik ben al enkele keren in de Verenigde Staten geweest tijdens de Belgische paasvakantie en moet je helaas melden: ja, het is dan druk. Voor corona werd de week rond Pasen bij de drukste periodes van het jaar gerekend, dus ik neem aan dat je jezelf ook in 2022 op aanzienlijke drukte mag voorbereiden. Het eigenlijke Paasweekend is het drukst en begint in de VS al op Goede Vrijdag.
NielsC Hoe ziet de huidige Uber situatie eruit? Ik heb zelf ook in Amerika gewoond maar niet in Florida en heb dus niet een goed beeld van hoe het er nu uitziet.
We hebben twee weken geleden veel Uber en Lyft genomen en dat werkt prima. Er is veel beschikbaarheid, dus de wachttijden vallen mee. De prijzen van beide apps verschillen overigens per tijdstip, dus ik zou ze allebei installeren en telkens de twee tarieven checken. In 70 procent van de gevallen kwam Lyft bij ons iets goedkoper uit.
NielsC Biedt Sea World nog een shuttle service aan naar Busch Gardens? En zo ja, is dat wel de beste optie?
Geen idee hierover. Er is wel die International Drive Trolley, die misschien tussen beide parken rijdt? Ride share apps zijn overigens ook voor deze (kleine) verplaatsing een goede optie en ze droppen je af op de parkings van beide parken.
NielsC Universal on/off -property? De partner hotels zien er goed uit en zijn op loop afstand van het resort. Wat zijn de voordelen? Ik weet dat je met volcano Bay een uur early eitrance krijgt maar hoe zit dat met de normale parken?
Onsite hotels geven goede voordelen bij Universal. Vroege toegang is sowieso inbegrepen in Volcano Bay, maar tijdens mijn bezoek ook voor Islands of Adventure. Daar waren de attracties van Hogsmeade en VelociCoaster al één uur vroeger geopend voor alle hotelgasten. Dat is een enorm voordeel, zeker voor Hagrid's. Als je in een van de Premium-hotels slaapt, krijg je zelfs een onbeperkte Universal Express-pas. Als de prijs meevalt, zou ik dit dus zeker aanbevelen.
NielsC Attractiontickets biedt goede combiprijzen aan en ik kan de tickets in Duitsland bestellen in dien nodig. Is de een Britse site nog een optie of is Attractiontickets echt de beste deal?
Mijn ticketcombinatie bleek vorige maand nét iets goedkoper via Undercover Tourist, maar meestal is Attraction Tickets inderdaad een prima aanbieder. Je doet sowieso enkele tientallen dollars voordeel ten opzichte van de officiële parksites.
Alleszins mooie vooruitzichten! Heel veel plezier, al zou ik het wel verdomd moeilijk vinden om naar Orlando te gaan en Disney links te laten liggen 😛