Misschien is dit ook al ergens anders geprobeerd, maar ik zit alleen op dit forum: ik heb de tekening/plattegrond van de Efteling één op één over Google Maps gelegd en de maten gemeten (even ervan uitgaande dat de plattegrond van de Efteling iets betekent, dat weten we natuurlijk niet definitief).
De maten van het Spookslot komen direct uit Google Maps (die heeft daar een handige functie voor). De maten van Danse Macabre heb ik zelf omgerekend nav. de maten van het Spookslot. Uitgaande van deze tekening komt de nieuwe attractie iets meer naar het westen te liggen.
Winja043 Bedankt voor je leuke reactie op mijn idee! Sowieso bedankt allemaal voor de 'vind ik leuks'. 🙂
Om nog even aan te haken op mijn eigen idee (vncnt96): Mochten bovenstaande maten kloppen, dan sluit de Marekerk qua formaat hier ook op aan. Die is ongeveer 37 bij 34 meter (volgens Maps). Wat ik daarnaast nog bedacht: ik zie het voor me dat de wachtrij én het uitgangspad door een kerkhof gaan waar dansende grafstenen te zien zijn. Alleen pas op het uitgangspad zie je dan dat er muzikanten begraven liggen (misschien doordat je nu pas de voorkant van de grafstenen ziet, of omdat je door een ander deel van het kerkhof loopt). Het zijn de muzikanten uit de hoofdshow...