Progress Dit valt echt wel mee volgens mij. Zowel het hotel als die nieuwe attractie zijn pas over twee jaar klaar. Dat is nog tijd genoeg om mensen ervan bewust te maken. Niet iedereen volgt het zo intensief als wij, vergeet dat niet. En het is niet zo dat je nu al een kamer in dat hotel kan boeken of zo.
Eens dat er met andere aankondigingen nog een hoop te halen valt en je staat nu wel 1-0 achter, dat kan nog 1-10 worden en dat zal ook vast wel lukken wetende hoe eerdere aankondigingen rond gingen. Als ik zie hoe vaak ik bij collega's of bekenden terug krijg als er een aankondiging is, dat ze dit voorbij hebben zien komen dan is het bereik van die berichten toch best groot.
Ik was dan ook niet verbaasd dat het nieuws dat het spookslot weg gaat net zo terug gekomen is en 'het gesprek van de dag' was. Dan kan iedereen het wel niet zo intensief volgen, de impact van elk nieuwtje van het park is gewoon groot gezien het park inmiddels ansich toch wel een soort nationaal erfgoed, of nationale nostalgie is.
Ik geloof er persoonlijk niét in dat het interview nooit bedoeld is geweest als een (vorm van een) aankondiging. Zo een interview wordt natuurlijk compleet door de Efteling geregisseerd en allicht kan het de bedoeling inderdaad geweest zijn het sentiment wat voor te zijn door iedereen de kans te geven het spookslot nog te bezoeken, ik vraag me echt af of de negatieve teneur de beoogde bijvangst is geweest.
Daarnaast blijf ik er wel bij dat het gek is dat je als huidige bezoeker in zo'n bouwput zonder enige aankondiging terecht komt. Wat de reden van uitstel van een aankondiging en berichtgeving in het park ook is, je moet het met me eens zijn dat dit afwijkt van alle bouwprojecten hiervoor en dat dit toch bijzonder is. Daar moet een reden voor zijn en ik heb dan wel het gevoel dat ze hier een verkeerde inschatting hebben gemaakt óf wat betreft de verwachte heropening, óf de impact van het niet geven van enige info.
Want je gaat toch niet verdedigen dat iemand die niet van de hoed en de rand weet en binnen komt in deze bouwput, zonder enige informatie wat er gaande is, hier een positief gevoel aan over houd?