Eftelingpanda vroeger moest je een behoorlijk stukje lopen nu val je van de Pirana in het mijngebied van Baron1898 en zet je 2 stappen verder sta je ineens in de VOC tijd…
Ik vind de overgangen Pirana, Baron en DVH geslaagd. Om van de Pirana naar de Baron te lopen moet je een brug over, wat in mijn ogen een duidelijk overgangspunt is tussen de rijken. Dat je de Baron kunt zien vanaf Pirana stoort mij niet. Vind het wel een fijn herkenningspunt. Ook als je kijkt naar hoe snel de bomen rond de immelmann gegroeid zijn sinds de opening, denk ik dat men over een kleine tien jaar die inversie bijna niet meer kan zien liggen.
Ook de groene scheiding tussen Baron en DVH neemt al heel wat zicht weg. Dat je nu minder ver moet lopen en dus sneller verschillende thema's tegenkomt is niet te vermijden als je nieuwe attracties wilt bouwen.
Het hutje mutje in Ruigrijk word voor mijn gevoel veroorzaakt doordat DVH, Python en JEDD te dicht op elkaar liggen.
Ik snap de bezorgdheid en hoe graag ik het zelf ook zou willen, kunnen we niet evenveel groen behouden en nieuwe attracties plaatsen. Er zal altijd een afweging gemaakt moeten worden. Ik hoop wel dat de ontwerpers zien dat het groen rond het spookslot ontzettend belangrijk is voor de sfeer. Voor het groen rond M&M kan ik wel geduld opbrengen, maar als het project rond het Spookslot ook zo'n kaalslag kent zal het mss wel 20 jaar duren voor er weer eenzelfde sfeer hangt.