Gisteren was ik eindelijk weer eens in de Efteling en besef me meer dan eens dat met het verdwijnen van het Spook de laatste nog authentieke rustige plek van het park verdwijnt, waar het park vroeger overliep van de paden, plekken en pleinen waar je rustig kon zitten (en bloemenpracht), je loopt anno 2022 van attractie naar attractie zonder dat je nog ergens rustig kan lopen / zitten.
In het verleden liep je bijvoorbeeld tussen anderrijk en ruigrijk in een oase van rust en bloemenpracht.
momenteel zijn er nog 2 plekken in het park waar je "rust" vind de laan richting Joris ed Draak vanaf de Fata, en het pad langs de traptreintjes, en ik vraag me af of dit een goede zet is, veel mensen die ik ken en die geen pretparkfan zijn zoals wij hier herinneren de Efteling met name door zijn eenvoud, natuurlijke omgeving, bloemenpracht, en de rust tussen de attracties.
Met de komst van een nieuwe attractie in dit gebied (wat overigens best een groot gebied is, dus een goede darkride moet zeker passen), zal dit gebied opleven, PHL zou in dit gebied een behoorlijke wereld neer kunnen zetten ik hoop dan ook dat als dit toch op de schop gaat dit een themagebied gaat zijn waar naast 1 hoofdattractie ook 1 a 2 nodige infill attracties gaat huisvesten.