Ik heb hier nog niet eerder gereageerd, maar ik volg het topic al een tijdje met veel interesse. Mooi om alle updates te volgen van een attractie die mijn bijzondere belangstelling geniet. Een van mijn hobby's is automatisch spelende muziekinstrumenten zoals draai, dans en kermisorgels. In plaats van mijn abonnement op Slagharen zou een Efteling abonnement wellicht meer op zijn plek zijn gezien de vier draaiorgels die Efteling bezit, maar de prijs ervan en de afstand weerhouden mij vooralsnog daarvan. Mooi om te zien dat de Efteling een "draaiorgel" gekozen heeft als een soort voorshow van "Danse Macabre". Otto en Virginie Charlatan lijken zo uit de oude foto's van draaiorgels rond de vorige eeuwwisseling te zijn weggelopen. Dat levert leuke plaatjes op die doen denken aan de tijd van toen. Ze hebben zelfs een eigen lijflied, en dat lijflied is sinds kort ook te beluisteren op een écht authenthiek Nederlands draaiorgel. Vriend Thomas Sterk heeft het nummer bewerkt tot een draaiorgelarrangement en plaatste gister een filmpje op YT van Draaiorgel "De Engelebak" die dit nummer speelt. Ik dacht dat het misschien wel leuk zou zijn dit hier te delen.