Ruubje Jammer dat ze na Raveleijn gestopt zijn met dure-en-ingewikkelde dingen.

En hoevaak heeft dat dure-en-ingewikkelde ding al voor problemen gezorgd? Nee geef mij dan maar iets kleiners óf iets wat tot de verbeelding spreekt, dan een extreem dure, state of the art animatronic die na een jaar kapot is.

BlueSpirit

Exact, of een nieuwe attractie die om de haverklap in storing gaat door iets technisch complex. Beter om het dan iets eenvoudiger te houden.

Aan de ene kant is het interessant om de inside informatie van Eftelfee te lezen, maar aan de andere kant is het ook een beetje jammer om nú al te lezen over plannen die niet zijn doorgegaan. Straks heb je dan toch een beetje het idee ‘het had meer kunnen zijn’. En dat is dan wellicht ten onrechte, want waarschijnlijk zijn er voor élke grote attractie, of het nu Efteling, Disney of Universal is, talloze spectaculaire ideeën niet uitgevoerd. Om optimaal van een attractie te genieten is het wellicht beter niet te weten wat men allemaal nog meer van plan was geweest 🙂

Dutch23 En vergeet ook niet de Fabelvis in Symbolica die het ook niet meer doet zoals de bedoeling was.

Is het duidelijk voor wat deze ijzeren staven vanboven op het gebouw gaan dienen, want ik zie dit heel vaak terugkomen.

• Tonnie heeft hierop gereageerd.

Progress
          Misschien is het langzamerhand handig om bijvoorbeeld posts zoals die van Eftelfee of andere bronnen die dicht bij het vuur zitten tussen spoilertags te plaatsen?
          Want ik kan mij voorstellen dat als iemand het serieus bij het rechte eind heeft, dat mensen teleurgesteld zijn als ze de attractie betreden en dan al een feest van herkenning krijgen omdat dit te lezen was op het forum.

JeepeeB Misschien is het langzamerhand handig om bijvoorbeeld posts zoals die van Eftelfee of andere bronnen die dicht bij het vuur zitten tussen spoilertags te plaatsen?

Voor Eftelfee is dat niet meer nodig, sinds vandaag is het account offline

Ibe Het lijken mij op bliksemafleiders ja, en gezien de hoogte op die plek lijkt t mij ook niet heel overbodig.

Kevjoe Haha, die noemde ik dus expres niet om het feit dat hij het inderdaad niet doet. 🤐

11 dagen later

Er is een nieuwe show van de Charlatans. Meestal komen die uit wanneer er ook een nieuwe making-off komt. De laatste making-off is ondertussen weer een maand geleden. En met de lek zouden ze misschien al wat meer van het interieur vrij kunnen gaan geven… dus wie weet. Voor de liefhebbers, de show:

Dutch23 ik zoek er niet te veel achter. Ik gok dat dit gewoon de show is die bij de making-of van een maand terug hoort.

een maand later

Het boek komt uit op 15 oktober, de openingsdag van de attractie?

Hoewel Van Loon opzich een leuke griezelboekenschrijver is brengt het mij automatisch terug naar de opening van Raveleijn waarin een te ingewikkeld verhaal op vreemde geforceerde wijze met schermen aan mensen duidelijk gemaakt moest worden en dan alsnog niet begrepen werd... hoop dat Danse Macabre dan wel een wat simpelere verhaallijn krijgt.

Wanneer ontdekt de efteling dat er zoveel meer kinderboeken schrijvers zijn, en naar mijn mening ook echt veel beter..

Thomatio Voor Baron werd het boek nog geschreven door Jacques Vriens, dus het is niet zo dat men steeds op Paul van Loon terugvalt.

Het is wel de bekendste Nederlandse kindergriezelboekenschrijver dus wat dat betreft is Dance Macrame nog passender dan Raveleijn.