laprikantan Sinds Baron is er geen klassieker meer gebouwd.
Ik vind dit een uitspraak die uit de lucht is gegrepen zonder enige feitelijke onderbouwing.
Dutch23 Symbolica is net zo goed een klassieker. De fans mogen daar hun mening over hebben, maar de wachtrijen zijn op darkride gebied het drukst bij Symbolica. Ik heb ook het idee dat de meeste dagjes bezoekers Symbolica als een must zien. Na 5 jaar is daar de nieuwigheid ook vanaf, dus Symbolica heeft zichzelf net zo goed bewezen geliefd te zijn. Daarnaast is de kwaliteit daarvan zelfs van haast on-Eftelings hoge kwaliteit, dat je die niet kan afschrijven als minder geslaagd.
Dit dus. Symbolica zal over 20 jaar nog steeds geliefd zijn onder de dagjesmensen en veel fans. Ik blijf Symbolica een ontzettend goede darkride vinden, ondanks het gebrek aan een bepaalde spanningsopbouw. Niet alles hoeft spanning of een verhaal te hebben. Carnaval Festival is ook een klassieker, en die heeft ook geen echte spanningsopbouw. En het Spookslot zelf is stiekem ook oersaai. Toch is het een klassieker door de leeftijd en de cultstatus.
Zefs Max en Moritz blijkt een klassieker te gaan worden. De doelgroep houdt gigantisch van die achtbaan en dat zie je ook aan de emoties. Dat wij als pretparkfans niet de doelgroep zijn voor deze achtbaan, maakt het niet dat het geen klassieker gaat worden.
Ik heb nog steeds heel veel vertrouwen in Danse Macabre. Jeroen heeft een gigantische binding met het Spookslot en Sander heeft vaak zat bewezen geweldige ervaringen te kunnen creëren. Dit kan gewoon niet mis gaan!