Ik vermoed eerder dat ze een gigantische renovatie gaan doen (lees: alles strippen) en zo de bestaande pijnpunten wegwerken. Het hotel ziet er an sich prima uit, maar ik had er meer last van lekkage van geluid van in de gang/buren.
Als er werk gemaakt wordt van wat betere (geluid)isolatie, kan het hotel gerust nog wat langer mee.
Als het gelijksvloers dan ook aangepakt wordt en de keuken uitgebreid kan worden, zie ik geen reden om dit te slopen, verre van.
Ik vermoed dat binnen een 10-tal jaar we een gigantische renovatie van het hotel gaan zien, waarbij elke ruimte aangepakt wordt. Want er zijn absoluut wat meer gedateerde delen (zoals bijvoorbeeld de bar), maar gezien het zo'n eyecatcher is aan de snelweg zie ik het nooit verdwijnen.
Het ombouwen naar kantoor-ruimte zie ik ook nog niet zo direct gebeuren, ik vermoed dat mocht de Efteling ooit een hotel willen maken van Raveleijn, ze eerder een nieuw kantoorgebouw zouden neerzetten elders.
Het Efteling Hotel loopt nog steeds als een tierelier en heeft een zeer hoge bezetting, tenzij dat verandert met het Grand Hotel zie ik dat niet snel gebeuren.
En om het hotel om te bouwen naar een goede kantoor-ruimte gaat ook best veel geld gaan kosten.
Mathijsdehaas-2002 Zou het mogelijk zijn om de functie van het Dienstencentrum naar het gebouw van het Efteling Hotel te verplaatsen? Want dan zouden ze die ruimte van het Dienstencentrum misschien kunnen gebruiken voor parkuitbreiding
Nee, want daar is gewoon de ruimte niet voor op het Hotel. De werkplaatsen zijn meerdere verdiepingen hoog, hebben poorten nodig en zijn ook heel erg groot. Er staat daarnaast ook een deel archief op het dienstencentrum, het kostuumatelier, het callcenter... dat krijg je - tenzij je een pak minder ruimte ter beschikking stelt - niet in het hotel.
Marco Onderschat Fons de sloper niet hé 😉
Je zal maar eens de directeur zijn die aan het stuur staat in de periode dat de meeste attracties uit de uitbreidings-boom van de Efteling op het einde van hun levensduur komen...
Maar, om terug tot de essentie te komen, ik vermoed niet dat het Hotel snel zal verdwijnen. Het zal mogelijk een volledige renovatie krijgen (een heel uitvoerige). Met een totale renovatie valt er weinig verschil op te merken met een nieuw hotel.