Zo inmiddels verveeld in de trein terug, dus nu wel tijd even mijn mening te vormen. Dus sorry @Tonnie - zal niet meer zo doen, maar stond midden in het park en kan geen 10 dingen tegelijkertijd. Dus nogmaals; check mijn twitter feed maar voor alle beelden.
Marvel is een tof merk en Disney is een tof merk. Als je dat combineert krijg je gewoon een tof gebied. Je mag van mij van alle details wat vinden, en ja: ook ik vond Flight Force qua rij tof maar qua rit wat tegenvallen, maar overall is dit gebied echt leuk. Het was hard nodig. Het grote succes van dit gebied zit hem in het feit dat er leven is. Iets wat ik mij vooraf moeilijk voor kon stellen. Het leek mij allemaal iets te steriel en te stedelijk om er echt een fijn gebied van te maken. Maar gek genoeg werkte het hier wel enorm goed. Wat werkte goed? De sfeer! De Shows, de interactie en de beleving. het werkt allemaal 100% goed en hoe Disney wederom weer alle show equipment heeft verborgen maar ook ingesteld is verbluffend. Ik schat de 'loop' op shows rond de 2 uur. Dus als je 2 uur blijft zitten in dit gebied krijg je volgens mij alles mee. Maar dan moet je ook echt 2 uur op je plaats blijven hoor. Overal mini shows en meet and greets. Hoewel het volgens Disney meer een encounter is met een held. Er zijn 3 meet and greets spots aangewezen, maar 2 zijn enkel toegankelijk met reservering. De rest moet je beetje geluk hebben, omdat de characters door het publiek lopen. Ze stoppen niet snel. Tussendoor dus mini shows. Van een Dance off tot de geweldige show van de Dora Milaje. Die muziek! Dat is echt kippenvel.
Het blijft wel apart dan tijdens een aantal shows even de ingang van Flight Force niet toegankelijk is. Maar ik raad je wel echt aan Dora Milaje te bekijken. Dat is echt briljante soundtrack. Over muziek gesproken; het hele gebied heeft een waanzinnige soundscape. Tijdens interacties de bekende tunes en FRIDAY. Tijdens de mini shows vooral veel ambiance muziek. Wat ik geweldig goed vond is het feit dat de muziek sommige acts ook volgt. Het is allemaal zeer dynamisch en zeer prikkelend. Heel goed gedaan.
Waar ik mij in het gebied iets meer aan stoorde was het feit dat er best veel 'ruis' is uit de rest van het park. Tower of Terror is gewoon een lelijk blok beton van de achterkant. De studios gebouwen zijn mja. de bekende gebouwen. En hoewel de loods van Flight Force amper opviel was de achterkant van de Stunt SHow dat helaas wel. laten we snel hopen dat Disney daar iets anders gaat bouwen.
De Spider-Man attractie was in mijn ogen echt de highlight van het gebied. Wat een fijne ride. Het werkt echt heel goed en het feit dat je ook echt wel behendig moet zijn helpt ook mee. Je kunt echt (met een beetje oefenen) ook voorwerpen pakken en weggooien. Er zijn veel Marvel easter eggs en je kunt je echt 5 minuten volledig uitleven. Prachtige game play. Disney op zijn best. Technisch echt heel indrukwekkend. En dan vind ik die voorshow waarin Tom Frans spreekt echt minder belangrijk tbh.
Flight Force heeft een prima wachtrij en hoewel het gebouw niet super mooi is, werkt het wel goed. De rij deed me denken aan TRON en de reveal van Iron Man in de voorshow is indrukwekkend. Dat pak kan echt heel goed bewegen. 30 bewegingen continu op zijn pak. Ik vond dit echt een prachtige animatronic. De rit zelf is vooral erg donker en viel mij wat tegen. Na de beelden van Guardians en mijn ervaringen met TRON, had ik hier meer van verwacht. Dit kon absoluut beter. Het is nu vooral een achtbaan in een donkere doos.
Het eten was, tijdens het persevent, buitengewoon goed. PYM Kitchen is echt leuk en hoewel ik geen idee heb wat de prijs is, zou ik daar alleen al vanwege sommige items best een aanbeveling kunnen maken. Ik snapte de online haat ook niet zo op het restaurant. Ik vond het echt vet en het zag er heel lekker uit. Heb niet alles op, want na 1 hamburger zit je toch al redelijk vol. Maar genoeg keus! Vergeet vooral de blauwe wijn niet.
Belevenis op zijn best dus. En ja, we hebben vooral een video opgenomen en zijn genodigd geweest. En normaal krijg je geen drone show na een dagje in de Avengers Campus. Dus dat zal ik niet meenemen in mijn beoordeling. Maar wat dit park vooral nodig had waren bomen, interactie en leven. En dat zit er echt in. Zelfs zonder acteurs en met enkel FRIDAY gaf het een fijne vibe.
Enorm onder de indruk van de tegels en afwerking trouwens. Het zit er zeer knap uit. Ik vond de meet and greet met Iron Man trouwens echt fantastisch. Heel fijn! Echt goed. En wat tof gemaakt allemaal. En WEB heeft serieus een hoge herhalingswaarde. Dus hopelijk nog veel ritjes komend jaar.
Dan Hotel New York - Art of Marvel. Wat een fantastisch classy resort is dit zeg. Prachtig ontbijt buffet en heerlijke kamers. Tip; film even met je telefoon als je de eerste keer de TV op OK aandrukt. Ook Marvel exclusive content en zoveel meer. Echt prachtig gemaakt. Misschien wel 1 van de beste pretparkhotels ooit. Heerlijk stijlvol en fantastische bar. Jup. Ik ben fan.
Als allerlaatste punt wil ik zeker nog even de Drone show noemen. Wat is D-Light een adembenemend dagelijks spektakel. Kort. Ja. Maar de muziek, de lichtjes en de reacties van de mensen. Woow. Echt heel indrukwekkend. Dat valt zeker in het niets met het geweld van de Marvel drone show. Want woow. Mensen. Dr Strange die het portal opende. Dat was iets wat ik niet meer snel ga vergeten.