Vorige week een bezoek gebracht aan het park en uiteraard ook de twee nieuwigheden bezocht.
Studio D: Dream Factory
Ik moet eerlijk zeggen: veel verwachtingen hadden we niet. Ik ben eerder naar Disney Junior geweest op deze locatie, maar meer dan dat het iets met poppen was en een platte zaal waar je gek op de grond moest zitten kon ik me niet herinneren.
Bij binnenkomst viel meteen het prachtige decor in het oog en ook de best wel grote tribune. Tevens is de ronde opstelling, in tegenstelling tot alle andere theaters in het resort die recht zijn, echt heel slim.
Ik kan niets anders zeggen dat dat we enorm hebben genoten van de show! Het decor is sprankelend en dynamisch, de verhaallijn is simpel maar leuk, en de muziek en dansjes vlot en fris. Ik heb geen idee wie Fancy Nancy, Vampirina, en de leeuwenwacht zijn, maar dat maakt de show niet minder leuk. In tegendeel: het is heerlijk om een keer niet voor de zoveelste keer ‘circle of life’, ‘let it go’, ‘friend like me’ etc in een show te horen. Ook leuk dat de show stereotyperingen doorbreekt doordat het juist de wens is van een jongen om ‘fancy’ te zijn en de droom is van een meisje om een rockster te zijn.
Ook het benoemen waard: zowel de spraak als zang in deze show is volledig live! Enkel dan wanneer karakters zingen uiteraard, die zijn zoals altijd pre-recorded. Een erg hoge productiewaarde die gok ik nog heel veel jaren mee moet gaan. De enige vrees die ik heb is dat ook deze show enkel tijdens bepaalde maanden te zien gaat zijn. De kosten lijken me té hoog voor een dagelijkse vertoning zoals de voorganger, die wél iedere dag van het jaar te zien was.
Het klinkt misschien vreemd, maar om na die lange pandemie eindelijk weer een dansende Mickey Mouse te zien bracht kippenvel op mijn armen. We waren in totaal met 4 personen, en ondanks dat één iemand hiervan nog nooit in Disney geweest was werd de show unaniem bestempeld als hoogtepunt van ons 3 daagse bezoek. Zo zie je maar wat entertainment kan doen.
Cars road trip
Het voelde heel vreemd om eindelijk een nieuw stuk van de studios te betreden. Het gebiedje is best prima voor nu, maar verdiend geen schoonheidsprijs. De attractie was best prima, en de grote scéne blijft tof, maar over het algemeen bleef er 1 woord steken: armoe.
Het mocht zichtbaar niet veel kosten en het is naar mijn mening Disney onwaardig. Hopelijk is dit écht een tijdelijke oplossing voor een paar jaar, want heel veel langer is het behouden hiervan niet waard. Dat was overigens ook aan de wachtrijen te zien. De attractie was bijna de hele dag pracktisch walk-on 5 terwijl je bij alle andere attracties zo’n 25-50 minuten aan moest schuiven.
Fijn dat ze met 'Worlds of Pixar' iets meer cohesie in dit park proberen te creëren. Onderstaande foto heeft echter meer weg van een kermiskraam dan van een kraampje in Disney 😅
Iets wat ik me overigens nooit gerealiseerd heb: op de concept Art van het Marvel gebied ontbreekt het showbuilding van de Iron Man achtbaan. Ik ging ervanuit dat deze weg zou vallen achter de gevel, maar in praktijk blijkt dit zeker niet zo te zijn. Zou het wel enorm zonde vinden als ze niet even een fancy 'Stark' logo en patroon o.i.d. op die hal gooien...
VS