Hjalmar Gespreid openen is zeker een goede zet om bezoekers te doen terugkomen. Maar of dit hetzelfde effect gaat hebben weet ik niet. In mijn ogen komt het Walt Disney Studios Park van veel verder onderaan dan Disney California Adventure. Dat laatste park had wel goede restaurants, was al groter en de opzet toch nog iets beter.
De Studios zijn echt wel kaal als je kijkt wat er naast attracties nog is. De aanpak van Disney California Adventure was in mijn ogen veel completer met ook een nieuwe ingang, de trolley, meer en hoger niveau in thematisatie.
Persoonlijk vind ik dat Production Courtyard dringender had moeten worden aangepakt dan deze uitbreidingen. Hier zouden ze perfect een "Old Hollywood" kunnen maken en dit bij Front Lot en de Tower trekken, door gevels, of er een block van maken. Met links een poort naar Marvel en rechts een poort naar Pixar. Dat zou dit hele park plots een pak sfeervoller maken.
Na al deze mooie uitbreidingen blijven we nog steeds met die grote lege en lelijke vlakte zitten. Dus ik hoop dat er ergens in die twee miljard nog wat over is voor dit deel van het park.