Hjalmar Van Stars on Parade zijn enkel de 2 wagens op de foto afkomstig uit Japan, de andere wagens zijn gebouwd voor het park. Al is mijn vermoeden dat ook de Toy Story float vanuit Azië afkomstig is, hij is qua vorm namelijk precies hetzelfde als een wagen die daar te zien was, al is thema wel volledig anders. Ook de Peter Pan en Lion King float zijn mooi ge-upgrade naar mijn mening.
Qua constructie komt het aardig overeen met de Toy Story float. De wagen rijdt andersom, het rad is herkenbaar en het losse gedeelte waar Tinkerbell staat is nu de Raket van Buzz Lightyear bevestigd.
In het Magic Kingdom bij de Festival of Fantasy parade is de enorme Pinokkio float afkomstig is uit Japan en ook de prinsessen float heeft daar al zijn rondes gemaakt. Ook de iconische zilveren prinsessen float welke bij vele Walt Disney World evenementen wordt ingezet was in 1983 al in Japan te zien. Wat mij betreft niets ergs aan, zo krijg je immers wel spectaculaire wagens die door hun ombouw door bijna niemand herkend worden. De kans dat er iemand langs de kant staat die de wagen 10 jaar geleden in Japan heeft gezien en hem na de ombouw nog herkend is nihil. 🙂
Tokyo is de koning van lange uitgebreide parades, welke ook nog eens relatief vaak veranderen. Al die prachtige floats op de brandstapel gooien zou natuurlijk zonde zijn. Ik kan niet wachten om enkele wagens van Dream Up, wat de meest spectaculaire parade ooit is naar mijn mening, in een ander park te zien rijden. Die wagen met die vliegende Peter Pan en Wendy kan ik iedere dag naar kijken, wauw. ❤️
Edit: ook Anaheim haalt overigens Floats vanuit Tokyo. Zo maakten de groene mannetjes, welke nu in Paint the Night te zien zijn, eerder hun ronde overdag in Japan.