COTALand, het nieuwe pretparkje bij Circuits Of the Americas in Texas, heeft tijdens het onlangs gehouden ACE Winterfest event een teaser gedropt met betrekking tot hun toekomstplannen.

Eind vorig jaar werd Texas Wildcat nog geopend. Palindrome, de unieke Gerstlauer Infinity Coaster is aangekondigd voor een opening in 2022.
En tijdens het genoemde ACE Winterfest heeft het parkje hun 3e coaster aangekondigd.
Aangekondigd als “Americas First and only ______ Coaster” zal deze eind 2023 moeten openen.

Bron: https://screamscape.com/html/smaller_parks.htm#COTAland

Foto's van dit ACE Winterfest via American Coaster Enthusiasts South Central

Leuk om te zien dat dit park steeds meer dingen wil toevoegen voor een breder entertainment aanbod.

Als ik mag gokken wat voor baan het gaat worden, dan denk ik dat ik zou gaan voor een Intamin Hot Racer. De eerste Hot Racer / launched single rail in de USA dus dat zou voldoen aan de manier hoe er tegenwoordig met "America's first" wordt omgegaan. Daarnaast past het perfect bij een circuit.

2 maanden later

En we hebben antwoord op de vraag. Het wordt een Tiltcoaster:

Bron: FOX7 - Austin (inclusief video)

Als ik de kleurstelling zo zie, lijkt het overeen te komen met de testopstelling die momenteel bij Vekoma en Vlodrop staat, dus dan zou dit de eerste next gen Vekoma tiltcoaster worden en niet die in Energylandia

Edit: @The_Bullgod had zelf al een ander topic aangemaakt. Met daarbij vermelding dat het ook mogelijk om een 1 april grap kan gaan.

COTA Land, het pretpark bij Circuit of the Americas in Austin Texas, zou een Vekoma Tilt Coaster aangekondigd hebben als volgende nieuwe coaster na de opening van Palindrome. De naam van deze Tilt Coaster word Circuit Breaker.

• Nevz heeft hierop gereageerd.

The_Bullgod Dit circuit krijgt toch ook al die vreemde Gerstlauer Infinity coaster? Gezien het nieuwsbericht op Fox7, de enorme groei die Austin, TX op dit moment doormaakt en de groeiende populariteit van Formule 1 in USA, lijkt me dat dit gewoon gaat gebeuren!

Hopelijk is de Tiltcoaster in Energylandia toch iets eerder klaar. 😁

Dit is serieus een grap die ik ooit een keer had gemaakt, zo van "straks gaat die naar dat park met Palindrome". Typisch dat het dan weer nergens terug te vinden is dat ik het zei (omdat het waarschijnlijk in een voicechat was) :')

Edit: Ik heb het teruggevonden hoor 😆 Had het gezegd toen de announcement kwam van "America's first and only ___"

Op zich kan het wel waar zijn. Zou wel tof zijn als ze dit echt gaan bouwen.

5 bericht is samengevoegd vanaf 1 April grap of werkelijkheid? Vekoma Tilt Coaster voor COTA Land.|5 berichten zijn samengevoegd vanaf 1 April grap of werkelijkheid? Vekoma Tilt Coaster voor COTA Land.

Ik heb deze topics even samengevoegd

De wens om naar Texas te gaan is er sinds kort. Dit pretpark kende ik nog niet. Maar nu wel een optie als die tiltcoaster er komt. En Palindrome lijkt me ook wel een lachen dingetje.

celebrate1st Dit pretpark kende ik nog niet

Dat is ook niet zo gek, het park is pas geopend na de coronauitbraak in 2020. En sindsdien een beetje Energylandia van Amerika geworden wat bouwtempo betreft. Mocht ik ooit een Texas trip doen, dan ga ik ook dit park in overweging nemen

Sterker nog ze hebben vermeld dat er 25 attracties bijkomen in 2023 en 2024 waaronder 5 rollercoasters. Ik eet mijn schoen op als daar naast de Vekoma tilt niet nog een family boomerang of SFC of dergelijke van Vekoma bij zit.

• MrRC heeft hierop gereageerd.
          • MrRC vindt dit leuk.

Sjengske er staan al 3 rollercoasters opgebouwd, Palindrome wordt 4. En Vekoma Tiltcoaster wordt no 5.

• Njit heeft hierop gereageerd.

MrRC er staan al 3 rollercoasters opgebouwd

...maar die zijn wel allemaal van het niveau kiddie/kermisbaan. Palindrome is de eerste serieuze achtbaan.
              Wel leuk om de voormalige Raptor Attack van Lightwater Valley in het licht te kunnen doen.

Wij brengen waarschijnlijk tijdens onze komende Texas reis ook een bezoek aan COTA als ze daar weer Tours gaan aanbieden.

• Jules heeft hierop gereageerd.

Njit ...maar die zijn wel allemaal van het niveau kiddie/kermisbaan.

Het is inderdaad alsof ze snel open wilden en daarom maar gekocht hebben wat er beschikbaar was, maar nu volgen ineens de serieuze investeringen.

• Njit heeft hierop gereageerd.
                • Njit vindt dit leuk.

Jules is op zich ook geen verkeerde strategie als je in Corona tijd open gaat.

The_Real_Infernape
                  Gelukkig staan er eerdere trips naar Amerika op de planning. Laat ze eerst maar lekker bouwen, heb wel geduld. Ook met Energylandia. Houd het wel in de gaten.

• MrRC vindt dit leuk.

Met de melding van Vekoma dat we de komende jaren maar liefst 4 tilt coasters kunnen gaan verwachten denk ik niet dat we nog bang hoeven te zijn dat dit een 1 april grap was.

• MrRC vindt dit leuk.

Remco82 ziet er vet uit, als het echt de layout word.
                  Op een dag als vandaag kan alles een grap zijn.

EDIT:
                  Maar zie ik dat nou helemaal goed?
                  Krijgt deze layout 4 inversies?
                  Je komt na de drop de tunnel uit met een zero-g roll variant, waarna je direct met een andere roll de 2e tunnel indraaid.
                  Dan volgt een immelmann en vlak voor de eindremmen volgt nog een zero-g roll.