Ik heb het voorheen voor de plek naast de kartbaan geroepen, maar dan nu nogmaals voor deze locatie: doe mij maar een cakewalk. Zeker in het ‘zero zone’ thema past een permanente cakewalk a la Hotel Tartuff of Villa Fiasko perfect. Leuk voor het hele gezin, super tof te thematiseren, genoeg elementen te verzinnen welke visueel de zwaartekracht tarten, toegankelijk voor het hele gezin en een hoge herhalingswaarde. Daarnaast volgens mij qua investering niet extreem hoog. Al hoop ik nog steeds dat dit in een auto garage thema op de plek van de kartbaan komt. Kan té leuk worden en thematisch niet lastig.
Of juist misschien een plek waar verschillende fotolocaties te vinden zijn? Dat je in verschillende settings, waarbij het lijkt of je de zwaartekracht de baas bent, foto’s kunt maken? Een woonkamer die op de kop staat, een zwembad op zijn kant waar het water uit lijkt te klotsen, een blender met fruit die ontploft en ga zo maar door. Gezien de extreme populariteit van Instagram musea (waar bezoekers gewoon 10-20 euro neertellen voor ca. 15 foto locaties) wellicht een schot in de roos. Ook het nieuwe Marvel Hotel in Disneyland Parijs heeft iets soortgelijks. Tevens geschikt voor de familiale doelgroep waar Walibi zich op richt. Als naam is Zero Zone natuurlijk al extreem geschikt 😎
Ik denk, gezien de beperkte ruimte, eerder dat we het in iets als bovenstaande moeten zoeken ipv fysieke attracties.