paterdave2 Het zou kunnen. Alleen denk ik dat het logischer is dat ze het bij het theater/ op het Dwarrelplein in een wat kleinere vorm zouden bouwen dan op zo'n grote oppervlakte die jij aan geeft. Het zou natuurlijk wel kunnen als ze, op jouw aangegeven stuk, een zwemparadijs zouden bouwen met rondom restaurants, bioscoop, hotels etc. zoals hieronder op de afbeelding aangegeven:
Bron: Eftepedia
Ook het uitgaanscentrum (Uitrijk) is ingetekend op het ontwerp als in de vorm van een enorme ovaal. Check links waar de evenementenhal zich bevindt. Dat is te gigantisch.
Groen omcirkeld zou dan Uitrijk worden in het oorspronkellijke ontwerp van Ton v/d Ven:
Maar ik persoonlijk vind dit van een te grote omvang. Het zou mij logischer lijken als ze, net zoals in Bosrijk, zwembaden bij de verblijfsaccomodaties zouden bouwen en Uitrijk bouwen op het Dwarrelplein.
EDIT: En wie oog voor detail heeft, ziet ook het tweede themapark ingetekend, alleen bevind deze zich niet op de plek waar de Efteling zelf wil gaan uitbreiden. Ook vind ik de gevel van de voorzijde van het zwemparadijs, best wat weg hebben van het uitgelekte ontwerp van het hotel op het Dwarrelplein.