paterdave2 Het idee van je is zeker wel goed, maar zoals anderen hier heb ik ook wel een enkele opmerking/toevoeging.
Tja niet iedereen is gecharmeerd van fastfood ketens als McDonalds, Burger King, KFC, Taco Bell, Pizzahut etc, maar zoiets zal toch zeker wel volk trekken. Als er dan ook een mooi aangekleed table service restaurant er bij komt is ook dat probleem denk ik wel opgelost. Starbucks is dan niet mijn favoriete keuze voor een koffiezaak, ondanks dat het wel de bekendste keten is. Ik zou zelf een andere keten kiezen, maar welke? Een bar/cafe is zeker ook een goede toevoeging, eventueel met een klein podium voor een beetje muziek. Heb je eigenlijk ook gedacht aan een of meerdere terrassen? Mensen willen als het mooi weer is ook wel buiten kunnen zitten.
En dan die 6 Efteling shops? Is dat niet een beetje veel van het goede? 1 van die shops zou ook heel goed een soort van toerist info center kunnen worden, waar ter plaatse nog overnachtingen geboekt kunnen worden en waar ze je kunnen vertellen wat er nog meer te doen is in de omgeving.
En dan de aankleding van de gebouwen en eventueel toevoeging van water elementen en bomen/planten. Hoe heb je daar over na gedacht?
Ik zou er zeker geen kale "winkelstraat" van maken. En zeker de kant van de parking heeft aankleding nodig. Ik denk dat het aan die kant het mooiste is om een geveltje af te wisselen met groen. En dan niet alleen planten, maar zeker ook bomen. Of maak van het hele gebied een Pieckse versie van de Amsterdamse grachten, maar wel passend in de stijl van het Efteling Theater. Met denk ik het eerste stukje aan de kant van het Hvd5Z ook gebruik makend van rieten dakbedekking.
Zo zou ik zelf b.v. een pleintje met fontein plaatsen op het kruispunt van die 2 paden.