Joske Ik denk ook dat ze het beste inspelen op een bioscoop en door het theater uit te besteden. Mensen die van buiten naar het theater gaan, willen een hapje eten. Die maken er namelijk gelijk een avondje uit van. Als je naar de film gaat, wil je misschien ook wel wat makkelijks. Vaak is de ervaring: "Als het er eenmaal is, dan maakt men er uiteindelijk toch gebruik van". Uitrijk hoeft ook helemaal niet groot. Ik zie wel wat reacties waarin heel groot gedacht wordt. Maar ik ben van mening dat de Efteling de verblijfsgast, de daggast en de gast uit de omgeving wel iets moet geven. En Uitrijk zal geen concurrentie met de restaurants in het park aan gaan. Ten eerste: Het aanbod lijkt genoeg in het park, maar altijd is alles bomvol. Ten tweede: Tegen sluitingstijd sluit alle horeca in het park. Ten derde: Als Uitrijk gewoon een uur voor sluitingstijd- of etenstijd die tenten open gooit, dan is er geen sprake van concurrentie tegen zichzelf.
Maar inspelen op de bioscoop- en theatergast, is denk ik de beste zet die ze kunnen nemen. Waar eet je als theatergast als je naar Scheveningen gaat? Precies! In Scheveningen. Waar eet men als ze naar het Beatrix Theater gaat? Vaak komen ze niet verder dan het station of Hoog Catherijne. Waar gaat de theatergast eten als ze naar het Efteling Theater gaan? Ze boeken een arrangement of ze eten wat in Uitrijk, want tenslotte maakt een theatergast er altijd een avondje uit van.
Als men naar de bioscoop gaat, dan moet je vaak een half uur van te voren aanwezig zijn voor o.a. je reservering te laten zien. Wat doen deze mensen in dat half uur? Die willen even een snelle hap van een fast food corner.