• Duitse Parken
  • Holiday Park wil een groot waterpark van 4.000m² gaan bouwen

Holiday Park wilde al een tijdje graag een waterpark gaan bouwen en dit dan in samenwerking met de gemeente Haßloch gaan doen, als vervanger van het bestaande gemeentelijke zwembad. Maar de gemeente heeft onlangs besloten om niet mee te werken aan de realisatie van dit waterpark, hierdoor heeft Plopsa nu besloten het waterpark zelf te gaan bouwen.

De plannen voor het waterpark Holiday Park dragen bij aan de doelstelling van Plopsa om de locatie in Haßloch te ontwikkelen tot een meerdaagse excursiebestemming. Daartoe is ook de bouw van een eigen hotel gepland.

Met de start van de bouw van het hotel, waarvoor het park eerder dit jaar al groen licht heeft gekregen van de gemeente, is Holiday Park voornemens om als volgende stap een bouwaanvraag in te dienen voor het waterpark. De huidige plannen omvatten een thematisch binnengebied van circa 4.000 vierkante meter met een golfslagbad met onweerseffecten, een wildwaterrivier, meerdere kinderbaden, een waterspeeltuin, diverse whirlpools, meerdere glijbanen en een sportbad, evenals een buitenruimte met een ander zwembad dat het hele jaar door geopend is.

Bron: https://www.parkerlebnis.de/holiday-park-wasserpark-plaene-offiziell_131447.html

Marvin heeft de titel veranderd naar Holiday Park wil een groot waterpark van 4.000m² gaan bouwen .

The_Bullgod De huidige plannen omvatten een thematisch binnengebied van circa 4.000 vierkante meter met een golfslagbad met onweerseffecten, een wildwaterrivier, meerdere kinderbaden, een waterspeeltuin, diverse whirlpools, meerdere glijbanen en een sportbad, evenals een buitenruimte met een ander zwembad dat het hele jaar door geopend is.

Het zwembad zal dan even groot worden als Plopsaqua de Panne. Plopsaqua Hannuit-Landen is namelijk 4800 vierkante meter. Ik vind het een leuke toevoeging aan het park, maar ik vrees dat het dan een copy paste wordt van de Panne. Dit is niet erg want het is een fantastisch zwembad, maar stiekem hoop ik wel op een andere glijbaanaanbod dan de Panne en Hannuit-Landen.

Je merkt dat Plopsa hun stempel willen drukken op kant en klare concepten die overal neergezet kunnen worden. Maar dat de gemeentes er niet altijd even open voor staan. Leuk dat het park deze uitbreiding krijgt.

• Kevjoe heeft hierop gereageerd.

Hjalmar Je merkt dat Plopsa hun stempel willen drukken op kant en klare concepten die overal neergezet kunnen worden. Maar dat de gemeentes er niet altijd even open voor staan. Leuk dat het park deze uitbreiding krijgt.

Het zijn zeker mooie parken, maar ik begin toch ook wel mijn twijfels te krijgen over het concept. Ik heb beide Plopsaqua's gedaan, maar het zijn eigenlijk veel te dure en te kleine parken, waar eigenlijk weinig unieks in zit. Sommige glijbanen zijn identiek, de keuzes bijna hetzelfde... het zou leuk zijn mocht er wat meer variatie inzitten.

Hopelijk kunnen ze in Holiday Park bewijzen dat ze ook eens wat totaal anders kunnen neerzetten/wat creatiever omgaan met de indeling en de keuze van attracties.

Kevjoe Hopelijk kunnen ze in Holiday Park bewijzen dat ze ook eens wat totaal anders kunnen neerzetten/wat creatiever omgaan met de indeling en de keuze van attracties.

Die kans acht ik zelf zeer klein.
        Deze Plopsaqua's zijn bedoeld als regionale parken. Dat er dan fans zijn die alle parken binnen de groep willen bezoeken, dat zal hen worst zijn.

Zo zonde dat Holiday Park straks de zoveelste copy-paste dumping ground van Plopsa is. En een hotel, gaat daar echt vraag naar zijn? Dit park is niet bepaald een meerdaagse bestemming.

Trollenbol Dat vind ik van Phantasialand ook niet, en die hebben er drie. Het zal vast meer mensen trekken dan wij zullen denken. Daarbij zal een hotel ook gebruikt kunnen worden voor inkomsten tijdens de winter periode.

Trollenbol En een hotel, gaat daar echt vraag naar zijn? Dit park is niet bepaald een meerdaagse bestemming.

Deze vraag stelde ik mijzelf ook bij de Panne. Elke dag dat ik daar loop kijk ik stiekem naar binnen bij het hotel en zie ik toch erg veel bedrijvigheid. Plopsa is natuurlijk wel een veel groter begrip in België, maar met een zwembad erbij zie ik niet in waarom het niet zou werken bij Holiday Park. Misschien krijgt Holiday Park straks ook nog een theater met shows? Voor mijn gevoel is daar plek zat voor.

Hjalmar Dat weet ik nog niet zo zeker, groot verschil met Phantasialand is de kwaliteit over kwantiteit factor. Holiday heeft bijna geen attracties waarvoor je (een dag later) terug wilt komen.

Wordt dit zwembad een kopie van het bad in De Panne? Of is alleen de grootte hetzelfde?

Aan de ene kant is alles wat Plopsa neerzet zeer verzorgd en ziet het er thematisch puik uit, maar met alle copy-paste tussen parken is het toch ook wel een beetje de keten van creatieve armoede. Logisch, want er zijn niet veel mensen die meerdere parken van de keten bezoeken, maar vanuit fanperspectief treurig.

Meint Wordt dit zwembad een kopie van het bad in De Panne? Of is alleen de grootte hetzelfde?

Geen idee, er zijn volgens mij nog geen details bekend, alleen dat er onlangs een aanvraag ingediend is voor een waterpark van die afmetingen met de genoemde voorzieningen.

5 dagen later

Is dat een kopie uit De Panne? Dit lijkt me wel heel kaal voor een subtropisch zwembad.

• Niek heeft hierop gereageerd.

Zou het zeer jammer vinden als het een kopie wordt van De Panne,
                Moest erg waarderen als de indeling iets anders zal zijn.
                Anders voelt beetje Copy Paste.
                Ik begrijp wel dat goedkoop is om kant en klaar Copy neer te zetten.
                Maar je wint er niet de originaliteitsprijs mee.
                de afbeelding is van 5 Augustus 2016 dus hoop dat dit niet definitieve indeling is.
                Ook beetje variatie van slides zou zeer wenselijk zijn.

• Niek heeft hierop gereageerd.
                  2 jaar later

Kick:

Holiday Park heeft groen licht voor ontwikkeling waterpark gekregen.
                  In samenwerking met de gemeente Haßloch zal er een nieuw waterparadijs gebouwd worden.
                  Dit komt alleen niet bij het bestaande pretpark, maar op zo'n 5km afstand, op de plaats van een bestaand zwembad.
                  Het nieuwe waterpark zal toegankelijk zijn voor iedereen, dus ook de inwoners van Haßloch die in het bestaande zwembad hun baantjes trekken.

Bron: https://www.looopings.nl/weblog/24275/Holiday-Park-krijgt-groen-licht-voor-ontwikkelen-van-eigen-waterpark.html

DaltonTerror Is dat een kopie uit De Panne?

stijn050 Zou het zeer jammer vinden als het een kopie wordt van De Panne,

Als ik even kijk naar de plaat van Plopsaqua in de Panne, dan is het inderdaad een kopie:

Looopings heeft het echter over Maya de Bij als thema, maar de onderdelen van de baden komen allemaal wel overeen, dus ik vermoed dezelfde opzet, ander sausje eroverheen.

Niek Logisch ook. De opzet van deels-stadsbad en deels-recreatie is voor beide gelijk, dus waarom iets nieuws bedenken als je al een prima opzet op de plank hebt liggen?

pretparkgekkie05-10 Niet blij? Waarom niet? In de meeste plaatsen kan je alleen maar dromen van een stadsbad met wildwaterbaan en 3 grote glijbanen. En er is ook gewoon een 25m-bad om baantjes te trekken. Ik zou ervoor tekenen. Enige punt is de toegangsprijs wellicht, maar ik kan me voorstellen dat het stadsbestuur daarover afspraken heeft gemaakt (zoals inwoners 50% korting oid).